Historie

omformulering af sætning

06. maj 2021 af Samfundsfagsfidusen - Niveau: B-niveau

Jeg er igang med at skrive en historieopgave, hvor jeg skal redegøre for Tyskland politisk og økonomisk fra 1 verdenskrig. Jeg har skrevet det her som start "Den økonomiske krise førte en politisk krise med sig." Men jeg synes at det lyder for mærkeligt hvad vil i starte ud med at skrive? 

(Jeg har redegjort for den økonomiske del)


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. maj 2021 af Moderatoren

"En politisk krise kom efter den økonomiske krise", men din egen sætning lyder fin.


Brugbart svar (1)

Svar #2
06. maj 2021 af Whilma

Det blev en politisk krise, efter den økonomiske krise.


Svar #3
06. maj 2021 af Samfundsfagsfidusen

tak skal i have :) 


Brugbart svar (1)

Svar #4
06. maj 2021 af AngelOneOne

Hej,

"Den økonomiske krise, medførte/var årsag til en politisk krise." - "Den økonomiske krise, forårsagede også en politisk krise."

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (1)

Svar #5
06. maj 2021 af Soeffi

#0. Pas på med ordet "krise", det er upræcist. 

Efter 1. verdenskrig skulle Tyskland betale krigsskadeserstatning. Dette var et økonomisk og politisk problem, men blev ikke kaldt en krise, da en krise er en kortvarig forværring af den eksisterende økonomi.

Krisen i starten af 30'erne, depressionen, kom oven i disse problemer, men betød også at Tyskland holdt op med at betale krigsskadeserstatning. Dvs. da Hitler kom til magten, skulle han ikke betale krigsskades-erstatning, hvilket gjorde hans situation meget nemmere end før depressionen startede.

Han skulle dog stadig gøre noget ved især arbejdsløsheden, og det gjorde han ved at opruste og bygge fæstningsværker. 


Svar #6
06. maj 2021 af Samfundsfagsfidusen

# 4 mange tak :)

#5 jeg har skrevet om flere hændelser det er derfor jeg kalder den for krise :)


Skriv et svar til: omformulering af sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.