Studievejledning

Hjælp!

13. juni 2021 af jonas2425

Jeg har lige fået de sidste standpunktskarakter på vores skole som svare til en gennemsnit på 2.07 og jeg er ved at afslutte 3.g. Hvad krav stiller det at bestå?

Nu er det os sådan at jeg ik består min mat A fag da jeg både får 00 i mundtl. og skriftl. Det er vel ik alle videregående uddannelser der har adgangskrav for at det skal være et bestået fag?


Svar #1
13. juni 2021 af jonas2425

Deusden betyder de her standpunktskarakter, for vi har nemlig en række med årskarakter endnu?


Brugbart svar (1)

Svar #2
13. juni 2021 af Miablisby

Du skal kigge på den ønskede uddannelse du vil læse til, om uddannelsen påkræver mat A. Hvis det gør, så skal du nok tage faget om igen, evt via hf-enkeltfag eller sommerkursus over 4 uger osv.

Generelt har mange videregående uddannelser krav hvilke fag skal være bestået, nogle påkræver kun en hel gymnasial eksamen så længe snittet afspejler deres kvotient.


Svar #3
13. juni 2021 af jonas2425

#2

Du skal kigge på den ønskede uddannelse du vil læse til, om uddannelsen påkræver mat A. Hvis det gør, så skal du nok tage faget om igen, evt via hf-enkeltfag eller sommerkursus over 4 uger osv.

Generelt har mange videregående uddannelser krav hvilke fag skal være bestået, nogle påkræver kun en hel gymnasial eksamen så længe snittet afspejler deres kvotient.

Dvs. mine chancer er ik særlige store for videregående muligheder? :( . 


Brugbart svar (1)

Svar #4
13. juni 2021 af Miablisby

Hvad tænker du præcist på?

Svar #5
13. juni 2021 af jonas2425

At have et gennemsnit lidt over 2 er ik fremragende?


Svar #6
13. juni 2021 af jonas2425

#4 Hvad tænker du præcist på?

Brugbart svar (1)

Svar #7
15. juni 2021 af Miablisby

Det er ikke højt nej, og mange uddannelser påkræver højere snit. Du har begrænset muligheder ift uddannelser.

Skriv et svar til: Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.