Studievejledning

Missede en eksamen og bliver smidt ud.

03. februar 2022 af Viking1404

Hej studieportalen. Jeg studerer jura på AAU og skulle til at begynde på 2. semester her og nu. Dsv missede jeg min sidste eksamen pga. sygdom i familien. jeg troede jeg kunne søge om reeksamen men det måtte jeg åbenbart ikke og skulle derfor søge om dispensation til deltagelseskravet til AAU studienævn. 

Det gjorde jeg så og fik prompte afvist min ansøgning og fik at vide jeg bliver udmeldt om 3 uger. Mit problem er at der er ingen der rådgiver mig omkring det her. Universitet forklarer mig intet og jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre nu. Kan det virkelig passe jeg bliver kylet ud af mit studie pga. 1 misset eksamen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2022 af MandenMedMangeHatte

Det lyder mystisk. Man skal til reeksamen uanset om man dumper eller ej møder op. Medmindre AAU har et princip om ikke at give førsteårsstuderende lang line, for at sortere de uegnede fra må det skyldes noget andet.

Har du begået plagiat eller eksamenssnyd?


Svar #2
03. februar 2022 af Viking1404

#1

Det lyder mystisk. Man skal til reeksamen uanset om man dumper eller ej møder op. Medmindre AAU har et princip om ikke at give førsteårsstuderende lang line, for at sortere de uegnede fra må det skyldes noget andet.

Har du begået plagiat eller eksamenssnyd?

Nej det har jeg ikke. Jeg missede simpelthen eksamenen det var det. Ifølge min afvisning på dispensation skyldes det at deltagelse til reeksamen kræver deltagelse i ordinær eksamen og pga. deltagelseskravet for 1. års studerende havde jeg ikke mulighed for at tage eksamen i den næste ordinære eksamenstermin. 

Har fået at vide at jeg kan søge om genoptagelse om 6 måneder men det kræver at jeg kan vise jeg har "væsentligt forbedrede" chance for at fuldføre min uddanelse. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan vise det dog


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. februar 2022 af MandenMedMangeHatte