Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

HASTER - Hjælp til eksamen - ERHVERVSØKONOMI

03. juni 2022 af sarah0805 - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg får min eksamensopgave i morgen kl 09:00 og har efterfølgende 2 timer til at løse den.

opgaven omhandler erhvervsøkonomi på finansøkonom uddannelsen. 

Jeg mangler en til at hjælpe mig med at løse den del af eksamen, der vedrører aktivitetsoptimering, det drejer sig om 2-3 spørgsmål. Jeg har styr på alle de andre emner, men lige det område, forstår jeg simpelthen ikke - selvom jeg har terpet det, sidder det bare ikke fast.

Jeg betaler selvfølgelig for hjælpen. 

et eksempel på hvordan spørgsmål  vedrørende emnet aktivitetsoptimering, kan komme til at se ud. 

1. Bestem den optimale pris, mængde og det årlige dækningsbidrag. 

2. Beregn priselasticiteten og fortolk på resultatet.

En grossistvirksomhed i Norge har vist interesse for den nye drone, og har i den anledning tilbudt at købe dronen til kr. 1.878 pr. stk. Grossistvirksomheden afholder selv fragtomkostningerne, men kan dog maksimalt aftage 150.stk. årligt.

3. Beregn optimale priser og mængder på de to markeder, og beregn det totale årlige dækningsbidrag. Vurder ud fra dette, om det er hensigtsmæssigt for Droner A/S at tage imod tilbuddet. 

Jeg ønsker selvfølgelig hjælp mod betaling - du er velkommen til at kontakte mig herinde, hvis du kan hjælpe. 

Venlig hilsen 

Sarah l. Hansen 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2022 af Moderatoren

Må man virkelig få hjælp under eksamen? 


Skriv et svar til: HASTER - Hjælp til eksamen - ERHVERVSØKONOMI

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.