Studievalg og videregående studie

Jura KU adgangskvotient 2022

23. juni 2022 af Gymnasie1
Hej allesammen
Jeg ville egentlig bare høre, om nogen af jer har nogen bud på, hvad i tror adgangskvotienten for Jura KU bliver i 2022, og hvorfor i tror den bliver hvad den bliver.
Sidste år lå kvote 1 adgangskvotienten på 9,2 (stigning på 0,2 fra året før) og jeg har fået 9,4 i snit. Tror i den bliver højere end 9,4 i år?

Brugbart svar (1)

Svar #1
23. juni 2022 af Justitia

Du kommer med 90% sikkerhed ind med det snit...

Adgangskvotienten på jurastudiet på KU er ikke faldet eller steget med over 0,2 de seneste 8 år... (minus det år hvor "hurtigstart-bonussen" blev afskaffet).


Svar #2
23. juni 2022 af Gymnasie1

#1
Du kommer med 90% sikkerhed ind med det snit...

Adgangskvotienten på jurastudiet på KU er ikke faldet eller steget med over 0,2 de seneste 8 år... (minus det år hvor "hurtigstart-bonussen" blev afskaffet).

Tak for svar. Det håber jeg også. Tror du det ville være smart at tilvælge standby? Hvis man kun er 0,1 fra adgangskvotienten, plejer man så at komme ind igennem standby samme år?

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. juni 2022 af Justitia

Det ved jeg ikke noget om.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. juni 2022 af masteren123

Det vil helt klart være en fordel af vælge standby, det vil øge din chance for at blive optaget hvis nu snittet pludselig skulle stige en del


Svar #5
12. juli 2022 af Gymnasie1

Det ser ud til, at der er sket et fald på 12% i antallet af ansøgere, så det tegner godt for mig. Jeg krydser fingre.

Brugbart svar (0)

Svar #6
28. juli 2022 af Justitia

:)))


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. juli 2022 af MandenMedMangeHatte

#6 Hvorfor alle de smileys, Justitia?


Skriv et svar til: Jura KU adgangskvotient 2022

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.