Studievejledning

Studietur

24. september 2022 af Yolle8220
Hey Allesammen,
Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med. Jeg er i den situation at jeg har betalt 3200kr til min gymnasie for en studietur til Berlin. Sagen er at jeg af personlige årsager alligevel ikke kan tage afsted. Og jeg kan ikke få pengene tilbage. Jeg har en klassekammerat som meget gerne vil med, men ikke har økonomien til det. Burde det ikke være muligt for ham at tage min plads??
Tusind tak :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. september 2022 af ringstedLC

Jo, det skulle der vel ikke være noget i vejen for.

Godt for din kammerat, men skidt for dig, - han skylder dig stor tak.


Brugbart svar (1)

Svar #2
24. september 2022 af Eksperimentalfysikeren

Det er ikke sikkert, det kan lade sig gøre. Hvis der er bestilt flytransport, kan det normalt ikke lade sig gøre. Jeg mener, det har noget at gøre med, at passagerernes navne registreres. Der kan være flere grunde til det. Den ene er, at hvis flyet forulykker, skal man vide hvem, der var om bord. Der kan også være tale om, at der er personer, som man ikke ønsker om bord på et fly af sikkerhedsmæsige årsager. HVis man skal have en anden person til at overtage pladsen, skal der en hel del arbejde til at klare skiftet.


Svar #3
24. september 2022 af Yolle8220

Det er nemlig med bus, og der er der ikke nogen der skal registreres tænker jeg

Brugbart svar (2)

Svar #4
25. september 2022 af SuneChr

Man har jo ulykkeligvis haft skibus, fyldt med forventningsfulde unge som skulle til vistnok Østrig/Italien,
som forulykkede. Mon ikke der efterfølgende er sat strenge regler op for registrering af passagerer m.m.? 


Svar #5
25. september 2022 af Yolle8220

Men det er føret om en uge, altså mandag den 3. Oktober at klassen tager afsted. Så mon ikke de burde have rigeligt af tid til st få registreret den klassekammerat der skulle erstatte mig :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
26. september 2022 af Eksperimentalfysikeren

Spørg arrangørerne. Du skal alligevel tal med dem om det.


Skriv et svar til: Studietur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.