Bioteknologi

Eksamenssæt/opgaver i bioteknologi og tips

01. maj 2023 af Annefragrønnebakken - Niveau: A-niveau

Hej 

Er der nogen, der har gamle opgavesæt/eksamenssæt i bioteknologi?

Og har I tips til eksaminer/prøver i skriftlig bioteknologi? 

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2023 af FTa

Er der nogen, der har gamle opgavesæt/eksamenssæt i bioteknologi?

Det kan du kun spørge din lærer om, fordi der er ophavsret på materialet. Derfor er det heller ikke tilladt at dele her på siden.

Og har I tips til eksaminer/prøver i skriftlig bioteknologi?

1. Det hjælper (imo) rigtigt meget at have 100% styr på hvilke begreber man kan anvende. Nogle gange synes jeg det er overraskende, hvor mange begreber man kan få proppet ind i sine svar.

2. Undgå at give for korte svar. Nu kan jeg ikke være helt sikker på hvordan man bedømmes på STX ift. HTX, men typisk får man ikke meget for at skrive korte svar. Det er i hvert fald min oplevelse og måske svært at vurdere hvad der er et langt og kort svar fra person til person. Hvis du har adgang til Studienet anbefaler jeg at du går ind og kigger på hvordan de strukturerer deres besvarelser. Det er nemt at skrive mellemlange / lange svar, hvis man forklarer baggrundteorien, for at vise man har styr på det og så kan man skrive mere og mere konkret. Jeg synes også det man skriver giver mere mening når man forklarer baggrundsteorien for spørgsmålene og tydeliggører ens pointer, fordi de ikke er nært lige så underforståede. 

Det er umiddelbart lige det jeg kan komme på. Håber det hjælper lidt :)


Svar #2
02. maj 2023 af Annefragrønnebakken

Tak for dit svar :-)


Skriv et svar til: Eksamenssæt/opgaver i bioteknologi og tips

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.