Eksamensforberedelse

Snyd i eksamen

03. maj 2023 af MoeMoney - Niveau: 9. klasse
Hej alle sammen

Lidt af et vildt spørgsmål, vil ens skole stadigvæk tjekke ens søgehistorik selvom der ikke er noget mistanke om snyd til eksamen? Ved godt at de kan, men vil de stadig hvis der virkeligt ikke er noget mistanke? Kan godt forestille mig at det tager lang tid at tjekke igennem søgehistoriker af 40 børn.

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. maj 2023 af Justitia

Nej...

Din skole kan ikke tjekke din søgehistorik.


Svar #2
03. maj 2023 af MoeMoney

Er du sikker? Kan de ikke gennem skolens internet?

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. maj 2023 af Justitia

Ja, jeg er sikker.


Brugbart svar (2)

Svar #4
03. maj 2023 af PeterValberg

Snyd ER snyd - uanset om det bliver opdaget eller ej.
Hvis du ikke må benytte Internettet under en eksamen,
så må du IKKE (som i IKKE) benytte Internettet under en eksamen.

Det ER snyd ....også selv om du ikke bliver "taget" i det.

Og det ER forkert, så STOP

BTW, - systemerne til at opfange snyd bliver bedre og bedre hver dag
så du vil sikkert opleve, at blive "snuppet" i din gymnasietid (hvis det er det, du skal).
Men måske gymnasiet ikke er noget for dig, når du nu er nødt til at snyde til en folkeskoleeksamen.

Ja, det ER hårde ord (OG DET ER MED VILJE) , men jeg har det virkeligt anstrengt med elever,
der ikke gider studere og tror, at der er "smutveje", der ikke bliver opdaget.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #5
03. maj 2023 af MoeMoney

Kære Peter

Jeg har aldrig sagt at jeg har snydt, og forresten, jeg er fuldstændig enig med dig. Snyd er noget af det dummeste man kan gøre, især i 9 klasse, hvor man bare skal have en snit på 5 i eksamen for at kunne komme ind på gym. Jeg var bare simpelt hen nysgerrig, hvis skoler tjekker elevernes søge historik for snyd, ved du måske hvis de gøre det? Og hvis overhovedet må gøre?

Skriv et svar til: Snyd i eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.