Resultater: 18381 til 18400 af 436241
-
Lys og bølger
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgaver: A) Beregn bølgelægden af lyset i glasset. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg ved, at bølgelægden er 540 nm. B) Hvad med lysets fart I GLASSET???? Jeg er virkelig i problemer... Hjælp... -
FINANSKRISEN??
ForumindlægHEJSA:) Hvordan kan der være en sammenhæng imellem Finanskrisen og teorien om Udbud og Efterspørgsel??? -
Definitionsmængde!
Forumindlæg"En funktion er givet ved f(x) = (2x^(3) - 7)/(x^(2) - x - 2 Bestem en definitionsmængde for f. Bestem f '(x), og angiv en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,f(0)). Grafen for f afgrænser sammen med førsteaksen og linjerne med ligningerne x = 3 og x = 5 en punktmængde, ... -
Rentesregning haster!!!'
ForumindlægGør rede for at et månedlig procentvis fald på 6% svare til et årlig fald på 52,4% <--- -
stil rettelse? hurtig:)
Forumindlæghej, jeg har skrevet en litterær artikel omkring Benny Andersens Tekst "Skabesvenskere". Så, ville bare spørge, om der er nogen, som gider at rette den for kommaer og måske tilføje noget, hvis de vil. Ville være en STOR hjælp.. tak:) -
historie opgave i 1 hf
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig igang, er helt på den . skal skrive om 30 års krigen. skriv til min mail hvis i kan [email protected] -
Redegørelse - Starten
ForumindlægHej. Jeg skal lave en redegørelse af teksten "Litterus et Artibus", men jeg ved ikke hvordan en redegørelse skal startes. Altså. Hvad kunne være en god start linje til en hvilkensomhelst redegørelse. Der er en opgave herinde, med redegørelsen af samme tekst, men jeg synes den springer e... -
mundtlig årsrøve 1.g linjens ligning
Forumindlægskal op til mundtlig årsprøve her i næste uge. Jeg har fået emnerne jeg kan komme op i. et af 'delspørgsmålene' går ud på at redegøre for linjens ligning. Mit spørgsmål er så: hvad skal man fortælle. Forskriften for linjens ligning skal man nok fortælle om, men hvad kan man ellers sig?og ... -
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
Hjælp søges
ForumindlægHej er der nogen som vil se mit essay på 2 sider igennem? jeg ved ikke rigtigt om det jeg har lavet er et essay, da det er min første gang :/ på forhånd tak (: -
Hjælp
ForumindlægHej :D er der nogen der gider hjælpe mig med at svare på de her spørgsmål det er meget vigtigt.... det skal bare nogle fiktive personer som i fortæller om når i svare, og jeg er mod racisme. håber der en en der har fem minutter til lige at svare på dem .... La Racisme – qu’est que... -
Stasimon, episode?
ForumindlægHej.Læser Antigone til old-eksamen, men kan se i mine noter at stykket delt op i parados, episoder og stasimon. Men aner ikke hvad de betyder eller hvad de står for!Hvis nogen ved det, må I gerne skrive det, da jeg ellers frygter at eksaminator vil spørge til det.På forhånd tak -
om de enkelte partier...
Forumindlæghej..jeg har sådan ikk lige helt styr på alt det der politik.. men er der nogen, der vil hjælpe mig med at beskrive hvert enkelt parti med få ord.. ? altså deres mål og holdninger ? jeg håber, der er nogen der kan hjælpe.. -
Noter til engelske tekster?
ForumindlægHeysa,Fay Weldon: Oh Mary Don’t You Cry Anymore, Alex Garland: Blink and You Miss It -
Tysk årsprøve/eksamen?
ForumindlægHeY, nu er det sådan at jeg snart skal op til tysk årsprøve (1.g)... Er ret nervøs for det :-STænkte på om der er nogen der kan give mig et eksempel på, hvordan et tysk spørgsmål kan se ud? (altså det som man trækker)og et eksempel på en god sætning man kan bruge som indledning? Hvad forlanges de... -
Antigone!
ForumindlægHej.Hvis nogen derude kan fortælle mig hvilken funktion 4. stasimon vers 894-926 har, må I meget gerne vende tilbage til mig snart! -
Historie
Forumindlæghej folkens!Er der nogen der vi hjælpe mig omkring emnet "1. verdenskrig"?? plz?Jeg forstå ik helt hvad der sker inden 1. verdenskrig. Hvad sker der mellem de stormagter, og hvad gik deres alliancer ud på?Altså det jeg mener, det er at der skete en del inden 1.verdenskrig.. altså i ca. ... -
Balkankrisen
ForumindlægHey...Hvad gik balkankrisen ud på??? og hvilke lande deltog?? hjælp mig venligst:0) -
halvmåne
Forumindlæghvad er halvmåne? -
Lösningsförslag
ForumindlægHej jag är en svensk student som snart ska ha tenta i matte. Tyvärr har vi inga bra matematik forum i Sverige så jag vänder mig till er :)Är det någon som har ett förslag på hur man löser uppgifter av typen:Ekvationsin(2x-30° )=0,73sin(x-30° )-2=0Tack på förhand!
