Resultater: 19121 til 19140 af 436241
-
Opfordring: Opret et "chatrum"
ForumindlægHejsa! For tid til anden, når erobringen af Konstantinopel og eunukkers livsforhold truer med at nedbryde den sidste, gispende lyst til at læse, hopper jeg herind på sitet og læser i tråde som fx https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=44569 osv.Én ting, der kan gøre studieportalen.dk... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej med jer. Jeg bliver færdig engang I næste uge, men ville egentlig gerne vide hvordan mit gennemsnit skal udregnes. Jeg har haft den fornøjelse at skulle tage hele omgangen (- dansk) som fuldt pensum her på tredje år. Benytter jeg mig af metoden med at lave gennemsnit for årskaraktererne + gen... -
Social Arv og Uddannelse! delopgave A , nogen der har opgaven?
ForumindlægHej Alle jeg er simepelthen lost i denne her opgave! Nogen som har lavet den, og vil sende den til mig, eller give mig noget inspiration ? ! (: Filmen med opgaven er vedhæftet. Det er delopgave A der omhandler social Arv og uddannelse -
måske et lidt dumt spørgsmål
Forumindlæghej, jeg bliver student imorgen (er vildt lykkelig) jeg har set fra de forrige år, at det skulle være en tradtion for at skrive i sine klassekameraters studenterhuer? i dette tilfælde vil jeg hører om i har nogle foreslag til hvad man kunne skrive til én man kender godt? håber på svar fra jer -
Bevis
ForumindlægHej Jeg står overfor følgende problemstilling og håber at nogen af jer kunne hjælpe mig.. "Bevise at grænserne for konfidensintervallet for middelværdien når standartafvigelsen er kendt, kan bestemmes ved følgende formel" Formlen er vedhæftet som fil. På forhånd tak. -
Hvordan starter man på DIO
ForumindlægHej, På mandag, skal vi aflevere vores DIO opgave. Jeg har søgt på informationer og lavet notater, men jeg kan ikke komme rigtig igang med opgaven. Skal jeg først skrive synopsen, eller indledningen. Har i nogle erfaringer med, hvordan man starter på en DIO opgave ? -
Laxdæla Saga
ForumindlægHejsa. Jeg er i vanskeligheder og håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal op i fuldt pensum i dansk og skal derfor eksamineres i en læst tekst også, udover den ulæste. Har langt om længe fået fat i dem alle men har nogle problemer mht den bog der hedder Laxdæla Saga. Har ringet rundt til alle mine k... -
Enheder
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal udregne en værdi for planck konstant, men jeg har ikke styr på enhederne, f/PHz og Ekin/aJ, hvad skal jeg regne det om til for at de passer sammen? Håber på hjælp :-) -
Ligning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig.Hvis man nu får et spørgsmål om : Hvad er en ligning ?, hvordan skal man så definere det. -
noter i engelsk
Forumindlæghej er der nogle der har nogle noter/stile om disse to engelske tekster "Lamb to the slaugter" og "Desperatos"??? -------------------------------------------------------------------------------- -
Oldeksamen
ForumindlægHvorledes ønsker oldlærerne at man behandler teksterne i old. Vi har ikke fulgt vildt godt med - men har meget styr på platon fra filosofiundervisningen (fik 13!). I filosofi skal man kritisere hans argumenter og perspektivere til andre filosofoffer.Det er jo nok ikke oplagt i old. Skal man så ba... -
tysk-årsprøve..noet jeg ikke forstår..
Forumindlæghej..jeg skal snart op i tysk årsprøve (1g-sproglig linie), men jeg ved ikke helt hvordan det foregår..altså når man kommer ind trækker man først et ekstremporalrtekst og oversætter den. bagefter læser man en tekst op og taler om den (den man har forberedt (i forberedelseslokalet). men er det tek... -
Oversættelse
ForumindlægEn der vil være sød at rette den nederstående tekst. Det er både stavefejl og grammatik. Tak på forhånd :) Mick Jagger is 50th From our broadcast employee in London: Tomorrow will be the famous rock singer from Rolling Stone's 50 years. After a series of overwhelming successful concerts in U... -
Historia de Carla
ForumindlægHej.Er der nogen der har nogle noter til historia de carla?på forhånd mange tak -
NatBas på RUC (Sontas)
ForumindlægNatBas er en naturvidenskabelig grunduddannelse på Roskilde Universitets Center (RUC). Den tager 2 år, hvor haævdelen af tiden går med projekter, og den anden emd kurser. Du skriver i alt 4 projekter inden for forskellige aspekter af naturvidenskaben og samfundet. De har i alt 8 kurser som du fri... -
nogen der kan hjælpe..
Forumindlægjeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et slap af år... så har problemer nu :) ej men er her nogen der kan fortælle i dansk hvordan kan jeg se hvad der hvad altså hvad kendetegner de f... -
eksamen i tysk
Forumindlæghej folkens, dajeg skal op i tysk eksamen, så ville jeg høre om der nogen der kan nogle super fede vendinger på tysk: eksempelvis: - jeg vil gerne begynder med ekstemporalteksten.....- man kan konstatere, at .....- og gerne nogle eksempler med konjuktiver på forhånd tak -
forskellen mellem roman og novelle.
ForumindlægEmne: nogen der kan hjælpe..Skrevet den: 13-06-2004 11:47:01 -------------------------------------------------------------------------------- jeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et... -
Elever der kommer forsent, ikke afleverer
ForumindlægHvad syntes I om at der er mange gymnasie elever der afleverer ofte op til en måned efter at de skulle? Personligt kunne jeg ikke drømme om det... Jeg har afleveret 3 opgaver for sent i hele min gymnasie tid (går i 3g nu), og 2 af dem har jeg aflevert senere samme dag. Det syntes jeg da er de... -
"Karyatide", Benn
ForumindlægJeg skal op i tysk til studentereksamen.Jeg bøvler utrolig meget med følgende digt. Jeg ved, at det er ekspressionisme, men jeg ved virkleig ikke hvad jeg kan sige om det. Det er fra ca. 1910.Karyatide (Gottfried Benn) Entrücke dich dem Stein! ZerbirstDie Höhle, die dich knechtet! RauscheDoch in ...
