Søgning på: danskere i verden. Resultater: 13861 til 13880 af 47039
-
Martin Luther King????
ForumindlægHej alle sammen, håber i kan hjælpe til det her spørgsmål. Jeg skal skriv en brev til Martin Luther King: Ved ikke hvordan jeg skal starte og om hvad jeg skal skriv til ham... Help Help Plzzzzzzzzzzzzzz!!! :) -
Imperialisme
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig nogle eksempler på hvilke konsekvensker imperialisme (det britiske imperium) havde for England? Kan ikke lige komme på nogle selv! -
Engelsk tale! HJÆLP!!
ForumindlægJeg skal skrive en tale på engelsk, emnet er selv valgt, og i talen skal der indgå nogle af de retoriske teknikker.. Men er virkelig i tvivl om hvad jeg skal skrive om, håber i kan hjælpe mig lidt i gang. På forhånd tak! -
Cuba og USA
ForumindlægHejsa. Jeg skal aflevere mit studieretningsopgave om 2 ugers tid. Emnet er Cuba og USA og det første spørgsmål de stiller mig er: "Redegør for forholdet mellem de to lande efter 1959". Hvis I kunne hjælpe mig med hvor jeg kunne starte eller hvad for nogle emner jeg skal have med, vi... -
Wiens forskydningslov
ForumindlægHey er der nogle der kan hjælpe mig med opg 3 i den vedhæftede fil. Jeg er rimelig lost, med hensyn til hvordan man skal beregne det. Tusind tak på forhånd :) -
Etiske dilemmaer - det perfekte barn
ForumindlægHej Folkens Så rykker AT for alvor i gang og mangler en smule hjælp Hvilke etiske dilemmaer ser i ved, at mennesket får frit valg til at bestemme sit barn. Et barn med f.eks. kunstneriske egenskaber, høj IQ, blå øjne, mørkt hår osv... Bare skyd løs, men gerne med en smule argumenter :) Anne K. -
videnskabsteori?
ForumindlægHmmm... Er ikke helt med på, hvordan videnskabsteori adskiller sig fra de andre punkter? Jeg har om foster diagnostik i rel+bio. Teorier: Rel: Nytte-/pligt etik. Bio: Redegørelse for de forskellige undersøgelser Metoder: Rel: Tekstanalyse og den hermeneutiske spiral Bio: analyse af andres resu... -
Velfærdstatens klemmer som teori?
ForumindlægHej! :) Er der nogen af jer der kan fortælle mig om de typiske velfærdsklemmer kan bruges som en slags teori om velfærdstaten i det senmoderne samfund? -
Tror i på SPØGELSER
ForumindlægTror i på det her? http://www.greycell.dk/forum.html?forum=baseiq0823cfb38f0d84db007a835d7f6313fe&gruppe=4&trad=13225 Og har i selv oplevet noget lignende, hvor i tænker "ok, er jeg blevet sindsyg??" Personligt syntes jeg det hele er noget PJAT! -
Energi?
Forumindlæger der nogen fordele og ulemper ved brug af atomkraft, vandkraft og vindenergi? -
DU SKAL PLANTE ET TRÆ , PLEASE HJÆLP..
ForumindlægDer er vel ikk en der kunne hjælpe mig med at fortolke det sidste af digtet "Du skal plante et træ" er bare helt blank :( .. Du skal blomstre og dræ. Dine frugter skal mætte om så kun det simpleste kræ. Du har del i en fremtid. For den skal du plante et træ. -
Tegne Parabel
ForumindlægHvordan tegner man en parabel når man kun har et punkt? den hedder y = x^2-4x+3 og toppunktet er 2,-1 men hvordan finder jeg flere punkter? -
Film analyse med historisk metode
ForumindlægHej venner. Jeg har fået dette spørgsmål i min SRP: Analyser filmen Macintyre – Chelseas headhunters med henblik på kulturens karakter og drivkræfterne bag den ekstreme hooligan kultur. Jeg skriver i samfundsfag og historie, og skal bruge historie som mit fag i dette spørgsmål. Spørgsmålet e... -
Kultursammenstød
ForumindlægNogen som har eksempler på kultursammenstød ? -
Enhedscirklen
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvad det helt præcist er man bruger Enhedscirklen til? Jeg er med på at man kan indsætte punkter med cos og sin, men jae, evt. en diffinition af enhedscirklen? -
Adgang???
ForumindlægHej! Er der nogle der ved hvad adgangskravene er til psykologistudiet i Norge? På forhånd tak :) Ditte -
Metafor
ForumindlægHej er der noget der kan komme på nogle metaforer om Uendelighed ? -
delemne i projektugen
ForumindlægHej Har i idéer til delemner under overemnet 'Forandring'? evt. idéer til et kreativt fremvisning? Skal finde et til i morgen! :-( -
Stalin udenrigspolitik
Forumindlæg- Hvad var Stalins udenrigspolitik - kort og konkret? - Hvordan udviklede den sig? - Jeg forstår ikke helt om han var venner med Tyskland eller om han var uvenner med dem, for han går i krig med dem, men udveklser også hemmelige ting med dem? - Hvad er Nazi-soviet pagten for noget? -
Kreativt produkt
ForumindlægHej vi har projektuge 9 klasse. Vi har overemnet "og hvad gør man så?", og vores delemne er tab. Det vil sige at vi skal skrive om tab inden for død, altså fx. famlie tab. Vi mangler ideèr til et kreativt produkt. - Er der nogen som har nogen ideèr til et produkt? Hel...
