Resultater: 15061 til 15080 af 436512
-
Dykning i koralrev!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om en tur i et koralrev, jeg fortælle om alt jeg ser og sådan noget? Nogen der har nogen råd? Jeg er helt lost! -
Litterær artikel
ForumindlægHvordan laver man en litterær artikel? er der nogen der har en model? eller nogle gode råd en forklaring eller bare et eller andet :( -
Aflevering
ForumindlægHej derude.. er der nogen som kan hjælpe mig med min opgave jeg har vedhæftet filen.. jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad vA er er det vinkel A? :) Jeg håber i kan komme med en god forklaring til begge opgaver.. :) -
stil - idé
ForumindlægHej. Jeg er lige gået igang med at skrive en stil om global opvarmning. Altså min storesøster har hjulpet mig en idé til hvad den skal handle om. Hun synes det ville være en god idé hvis jeg skrev om en dreng, som bruger rigtig meget kuldioxid, uden at tænke på ozonlaget. Pludselig en dag ville ... -
funktion
Forumindlægfunktionen ser sådan ud: 180 = 15,7 * 0,89^x jeg skal bestemme x På forhånd tak -
SU mindre?
ForumindlægHej alle Jeg har et kort spørgsmål, er SU'en blevet mindre? Jeg får udeboende SU, men beløbet er mindre end den plejer at være :/ Mvh -
Synonym
ForumindlægHej. Jeg kan ikke lige komme på noget. Sætningen er; Nicklas gad ikke om at gå derned. Altaå jeg kan ikke finde på noget i stedet for gad ikke. Nogle som kan hjælpe? - På forhånd tak -
Bestem en forskrift m.m
ForumindlægI en model betegner O(x) (målt i kr.) en virksomheds samlede omkostninger ved en produktion på x enheder af et bestemt produkt. Den pris pr. enhed, som virksomheden kan sælge samtlige x enheder for, betegnes a(x) (målt i kr.). I modellen antages det, at O(x) = 0,0024 * x2 + 106 og a(x) = -0,... -
Løs ligningen 4^x-10*2^x-24=0
ForumindlægHej alle sammen Kan i hjælpe med at isolere x i følgende ligning: 4x + 10 * 2x - 24 = 0 Eller bare komme med et hint til hvordan man løser en ligning hvor potensen er ubekendt i to led i stedet for i to faktorer. -
At sms'e ?
ForumindlægØhh. Jeg skrev sms'ede inde på word. Men den kan ikke kende ordet. Er skrevet forkert, eller er den ikke bare 'indstillet' til det ? -
Organisk kemi - navngivning + lidt andet
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med nogle opgaver i organisk kemi. Jeg har prøvet at løse dem, og jeg tænkte på, om der var en der lige ville se på, om de er rigtige. Jeg har vedhæftet et billede. I kolonne A skal man navngive, angive molekylformel og til sidst svare på, hvor mange forskellige stoffer kol... -
Cand Merc, Oecon, Polit eller Scient Oecon?
ForumindlægHej Jeg har nu ca et halvt år tilbage af min gymnasielle uddannelse(STX). Min studieretning på gymnasiet er Samf/Mat så jeg vil mene jeg er kvalificeret til disse uddannelser. Jeg er interesseret i mange økonomiske aspekter, så derfor er der ikke nogen bestemt økonomisk retning der er mest intere... -
Løs ligningen 2^(x+2)+2^(-x)=5
ForumindlægHej :) Jeg skal løse ligningen: 2(x+2) + 2-x = 5 Med potensregneregler kan jeg omskrive den til 2x * 22 + 1/2x = 5 Men så sidder jeg også fast Please hjælp -
Jers mening?
ForumindlægHar i nogensinde, kommet til at tænke på at det ville bare være så meget nemmere og aflevere en andes 3.g'ers studieretningsprojekt, som går på et andet gymnasium? (og opgaven havde fået en god karaktere) Så behøvede man jo ikke og skrive den selv.. Man må jo selv bestemme hvad man vil skrive... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg har lige fået mine standpunktkarakterer, som alle har vægten 1.0. Det forstår jeg ikke eftersom jeg har biologi på B-niveau, og mit tidligere B-niveau fag, samf, havde vægten 1.5, nogen forklaring på det? Ydermere er der ved mine karakterer også en udregning af mit foreløbige gennemsnit baser... -
formanalyse
ForumindlægHej. Er der ikke en, som vil hjælpe mig med en formanalyse, som jeg har virkelig svært ved at inddele? Ville virkelig være skønt. :-) -
røringspunkt
Forumindlæglinjen med ligningen 4y – 12x + 13 = 0 er tangent til grafen for funktionen f(x) = (x – 1)^2 + 2 kan det passe at jeg skal sammensatte ligningerne ? Jeg kan vel ik bruge formlen til højre, for jeg har også y i min ligning? d = b2 − 4 · a · c 4y – 12x + 13 = (x-1)^... -
integration synopsis
ForumindlægHej alle. jeg skal skrive en synopsis om integration i samf B, og jeg magler et undersøgende spørgsmål. Min problemformulering er: Er integrationen i Danmark en succes? og underspørgsmålene er: Redegør for medborgerskabstanken og integrationsbegreberne. Undersøg..... ??? Diskuter ud... -
Chi-i-anden test
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig helt præcis, hvad p-værdien står for... Lad os sige at vi har en signifikansniveau på 5 %, og vi beregner vores p -værdi til 0,31 %. når p-værdien er mindre end signifikansniveauet så forkastes nul-hypotesen. Men hvad betyder det eneligt? -
Tysk....Für Karinz
ForumindlægHoffen Sie meine Aufgabe berichtigen wollen?Die Welt der WerbungWir sehen sie gleichgültig wo wir spazieren gehen. Überall auf Bahnhöfen, in Einkaufszentren, an Litfaßsäulen und Plakatwänden, in Schaufenstern und als bunte Inszenierung auf den Straßen verfolgt uns die Werbung. Die grosse Menge vo...
