Resultater: 17341 til 17360 af 436512
-
En lille tysk sætning
Forumindlæghej, jeg har lidt svært ved at formulere denne sætning til tysk:"Han beder hende om at være hans vidne på, at.."jegbhar skrevet :Er bittet sie um seine Zuegin sein, dass..."Det er garanteret helt forkert*s*Håber I kan hjælpe.. på forhånd tak! -
Hjemmeside til matematiske beviser?
ForumindlægEr der nogen der har et link til en hjemmeside som gennemgår de matematiske beveiser. Altså som diskriminaten og sådan? -
Call if you need me!
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen (dvs. i dag faktisk, klokken er over midnat). Er vist lidt sent ude! Nå, men jeg ville bare lige høre, om nogle evt. ville give en lille analyse af novellen 'Call if you need me' af: Raymond Carver??? Der er mange symbolske fænomener i den, og ... -
Moralsk Støtte til Old
ForumindlægHej.Jeg skal op lige om snart, og jeg føler mig pludselig så overvældet af al det baggrund jeg har læst bag hver kunstperiode.Er det meningen at man skal kunne al historien også?Jeg tager mod venlige råd til at komme igennem billedanalyse, med kyshånd. -
Beviser-
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik mundtlig imorgen..... men jeg er stadig i tvivl angående beviset om medianer, midtnormaler, højder og især periferivinkler....... så håber virkelig der er nogen som kan hjælpe. -
1.g mundt. mat. årsprøve, behandle afstandsformlen?
ForumindlægHej jeg har siddet og gennemgået de spørgsmål som jeg kan trække til 1.g mundtlig eksamen i mat og der lyder det ene spørgsmål:Analytisk geometri:du skal behandle afstandsformlen og cirklens ligning.Jeg er så kommet lidt i tvivl om, hvad det helt konkret er man skal, når der står, at man skal beh... -
cirklens ligning mundtligt
Forumindlægjeg går i 1g. og ska op i mundtlig årsprøve i mat. et af spørgsmålene går ud på at redegøre for cirklens ligning, hvad kan man sige der? nogle ideer kunne være lækkert. -
1800-tallets fattiggårde
ForumindlægJeg sidder her og pukler for at få de sidste ting på plads inden min historieeksamen i morgen. Under emnet "Danmark i 1800-tallet" står der, at der afholdtes auktioner på datidens fattiggårde fra tid til anden, hvor de fattige blev solgt til LAVESTE bud - jeg ved, der er en grund til de... -
Geografi haster...
ForumindlægHej.. Jeg skal op i geo d. 8 og vil høre om nogle af jer måsk eligger inde med gode noter.. Det drejer sig især om landskabsdannelser m.vPå forhånd tak.. -
OLD! Fig 50 analyse
ForumindlægEr der nogen som har analyseret fig. 50 i Oldtidens Grækenland?Svar venligst så hurtigt som muligt :) -
Notater til filosofi?
ForumindlægHejsa!Jeg går i 2. G på tekniske gymnasium, og skal op i mundt. filosofi her om en uges tid. I den forbindelse ville jeg gerne spørge om der er nogen der ligger inde med nogle (gode :o) notater til filosofi?Jeg kan kontaktes på [email protected]å forhånd tak!Mange hilsner,MadsPs. Jeg ligger... -
Andengradspolynomier mundtlig!
ForumindlægVi er blevet delt op i grupper og vi skal op i mundtlig mat i morgen.. vi trak emnet andengradspolynomier... vi har kunnet svare på alle spørgsmålene undtagen dette:Definere, hvad diskriminanten d er. og hvilken beytydning det har for grafens placering.. og nu kommer det vi ik kunne finde ud af:... -
Den danske industrialisering
ForumindlægHej! Skal op i historie på torsdag. Ikke ligefrem yndlingsfaget, og jeg spekulerede på om nogle lå inde med eller vidste hvor der findes gode notater til denne tidsperiode i dansk historie. Alt er velkomment.Tak på forhånd. -
inkommensurable størrelser
ForumindlægHej!Er der ikke én der gider at forklarer mig hvad "inkommensurable størrelser" er? Kan ikke finde det i min lærebog, og vil gerne vide det!~Bella -
Tysk noter - eksamen!
ForumindlægVille bare høre om der skulle være nogen, der havde gode noter til de flg. tekster:Kafka: "Das Urteil"Kaschnitz: "Nesemann" og "Das dicke Kind""Good Bye, Lenin!" og "Katrin Sass im Interview"(det er hende, der spiller moren i Goodbye)"Die ble... -
Old fig 49
ForumindlægMuligvis nogen som har nogle noter til fig. 49? Har fået helt kuller af den :P -
Latinsk betegnelse for kendeord
ForumindlægFindes der ikke noget latinsk ord for kendeord? Har prøvet at se i Politikens Ordbog, men der stod der bare kendeord. Et andet spørgsmål: Er der nogen forskel på imperfektum og præteritum? De betyder ifølge ovenstående ordbog begge datid. -
Tysk sætning!
ForumindlægHeysas,Ville bare lige høre hvordan man skal oversætte:"mangler nogen at være sammen med"På forhånd takker! -
3.g. Mat A mdt.
ForumindlægPolære koordinater.Jeg har et forståelses spørgsmål til de polære koordinater, retningsvinklen. Der er en def. som hedder:cos(v + 90*) = -sin(v)Hvordan kan man vise det??Hvis man har enhedscirklen, så er koordinasættet jo (cosv, (-sinv)), altså i 4. kvadrant. Men det er jo ikke det pkt. så er (co... -
~gEoGrAfI~
ForumindlægHej folkens!!Har lige et spørgsmål her, som jeg håber i alle vil deltage i.hvor stor en rolle spiller den teknologiske udvikling for menneseket (og naturen)?~Molly~
