Søgning på: danskere i verden. Resultater: 17501 til 17520 af 47039
-
Hvad hedder risikosamfund, globalisering, og omstillingsparat
ForumindlægHej... Kan ikke rigtigt oversætte disse begreber 1) globalisering 2) risiko-samfund 3) behøver "omstillingsparate" arbejdere 4) et "statusløst" arbejde 5) vælger fra - hedder det dischooses?? PÅ forhånd tak -
ord deling
Forumindlægjeg har tit store problemer retstavning med at vide om man skal skrive f.x ihvertfald eller i hvert fald ? altså hvornår det skal stå sammen og hvornår man skal dele det? erder evt. nogen sider jeg kan hente mere hjælp på? -
Engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan øve engelsk grammatik på 9. klasses niveau eller noget der minder om en engelsk skriftlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Engelsk stil
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at få sat det første stykke i en ordenlig orden, da jeg kager rundt i det. Jeg beder ikke om at få rettet den, men at der er en eller flere har lyst til lige at sige hvad det er jeg skal få rettet op på, da jeg godt selv kan se at det ikke helt går så godt. My sum... -
beregning af kurs
ForumindlægPer Nielsen blev kontaktet af Norsk Lyn, der tilbød 5,3 Mio norske kroner. Han modtog ogsa et tilbud fra sveneske Hammarby, der bød 5,9 mio sveneske kroner. Hvilket tilbud skulle Per have valgt ud fra en ren økonomisk synsvinkel? (Norge NOK kurs 96,01 Sverige SEK ... -
OVERSÆTTELSE please hjælp mig!
ForumindlægHey skal bruge en hurtig rettelse hvis der en der er så sød bare lige at kigge det her igennem hurtigt da jeg skal aflevere det om 30 min. :( Harry, auf dem Bild ist in Berlin. Er sehe durch die grenze zu West-berlin. Um die Mauer gibt es Stacheldraht. Der mann Harry hat ein schwarze Jacke auf... -
komma
ForumindlægMåske et dumt spøgsmål, men er kommet i tvivl om man bruger de nye komma regler eller de traditionelle, når man fx. skriver stil. på forhånd tak. -
Ayuda, gracias
ForumindlægEn der lige gider at kigge det her igennem og evt. komme med nogle rettelser? En el ciudad de Mexico es la capital de Mexico. La ciudad es en el centro de país. es un grand ciudad con unos 25 millónes habitants y muy contaminación. El mexicanos es tener que hacer algo para mejoar el arieen el ci... -
Hjælp - kender du novellen jeg skal bruge?
ForumindlægHvis du kender en godt novelle (en andet form for tekst kan også gå an), der fortæller noget om det klassedelte samfund i perioden 1850-1914, så skriv endelig. Novellen/teksten skal ses fra en arbejders synsvinkel (eller en der i hvert fald bare er langt nede i samfundet) eller fra en rigs synsvi... -
Hvorfor haever dej
ForumindlægTanke eksperiment hurtigt er det sarn en der kan det for mig eller hjaelpe hilsnerrrrrrr....... -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
Eksamen 2009
Forumindlæghej, er det nogen der har eksam oplagen for 2009 eller ved hvordan den ser ud og hvad den indholder? -
Studium og Punctum??
ForumindlægHVad går disse to begreber ud på?? Kan simpelthen ikke forstå det! Et evt. eksempel ville hjælpe på det, men vil helst gerne have en forklaring? -
hjælp:)
ForumindlægHej folkens. Jeg læst en tekst om middelalderens litteratur, og der er nogle ord, som jeg ikke ved hvad det betyder:( disse ord er >>proklamation, decentralt høvdingesamfund, centraliseringen og afsondrethed. håber, at I kan hjælpe mig. på forhånd tak. -
Synopsis AT om OPLYSNINGSTIDEN
ForumindlægHej Nogle der ligger inde med en AT synopsis om oplysningstiden som jeg kan låne som inspiration? :) Tusind tak på forhånd -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning l... -
Polterabend - TIDEN HJÆLP :)
ForumindlægHar læst Polterabend af jan sonnergaard og vil gerne ha lidt hjælp om tiden den er skrevet i. Den er skrevet i 1997 nogen som har nogle fif til hvad jeg kan skrive om vedrørende den tid? -
Matematik C til bachelor i sprog
ForumindlægHej folkens Jeg har kun matematik C fra gymnasiet. Er det muligt at blive optaget på en bachelor i et sprogfag med matematik på C niveau? Eller er B et minimumskrav? -
Engelske romaner
ForumindlægHej SP. Jeg havde tænkt mig, at bruge noget af min sommerferie på, at få læst lidt engelsk. Jeg ville derfor høre, om der er nogen af der, som kan komme med nogle forslag på nogle gode romaner? Niveauet må meget gerne være middel, da jeg ikke er den stærkeste i det. :^) Håber i har nogen gode id... -
støder ind på
ForumindlægHej alle. Hvordan siger man på engelsk.."vi støder ind på ..." tak Louise
