Søgning på: danskere i verden. Resultater: 17741 til 17760 af 47039
-
Hvilket gymnasium
ForumindlægJeg går snart i niende klasse, og er begyndt at tænke lidt på hvad for et gymnasielinje jeg gerne ville på. Jeg ville gerne have noget inden for psykologi. Hvor man skal have dansk A engelsk B matematik B og et af følgende historie b idehistorie b samfundsfag b samtidshistorie b. Men ved ikke hel... -
Hjælp til oversættelse af én enkelt sætning
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal oversætte en sætning fra dansk til fransk, men det volder lidt problemmer. Sætningen lyder således: "(...) stykket havde en let og elegant humoristisk stil (...)" Jeg har oversat det med: "(...) la pièce avait un style léger et élégant... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
Terminsprøver? :)
ForumindlægHej! Jeg skal snart til terminsprøver - altså i 8 klasse - (i december, så snart og snart......) også tænkte jeg på hvad man egentligt skal "op i"? Er det bare matematik - færdighedsregning og problemregning og så noget dansk? Har hørt man får nogen timer til at skrive en stil, eller ... -
åh nej, 20 minutter??
ForumindlægJeg er nok én ud af de så forfattelige mange der øver mine tekster igennem og læser op for mig selv. Jeg sidder og terper til dansk eksamen imorgen og har lige øvet min fremlæggelse igennem - 20 minutter kom jeg op på, og 20 minutter skulle hele samtalen gerne være med lærer og cencor osv, så har... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej vil i ikke hjælpe mig med denne oversættelse, jeg har oversat dem til dansk, men vil gerne være sikker på det nogenlunde er rigtigt, jeg bliver rigtig taknemmlig, hvis i hjælper mig :D Hunden sprang i vandet og fandt straks stokken. Hvorfor binder du hunden? Jeg binder den, fordi den har d... -
Hjælp til DHO
ForumindlægKære alle. Min dansk historie opgave er lige om hjørnet, og jeg skal skrive i historie. Jeg har valgt at skrive om industrialiseringen. Indtil videre har jeg tænkt på Overemne: Industrialiseringen Underemne: Den politiske udvikling/socialisme. Er der evt nogle der har nogle ide... -
Punk
ForumindlægHey, jeg har virkelig brug for noget fakta om "Punk"...hvordand et startede, hvorofor, og hvor! evt. hvis du selv har skrevet noget eller kender et sted på nettet hvor jeg kan finde noget ville jeg blive meget glad!-Benjamin -
Pronominer
ForumindlægHej jeg har nogle sætninger som jeg har oversat som handler mest om pronominer hvilket jeg synes er et virkelig trælst emne. Så hvis der er en der vil tjekke det igennem og sige hvor fejlene ligger, vil jeg blive meget taknemmelig. Der er nogle ord jeg ikke har oversat endnu men det gør jeg i m... -
Emne til historieopgave!!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal til at skrive historieopgave, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal skrive om. Jeg sidder, og har svært ved at vælge imellem "Inkariget" og "Vingetiden"..Hvad skal jeg vælge? Har du nogle gode underemner under disse? PÅ forhånd tak for hjælpen!! -
Synopsen.
ForumindlægHej. Er der ikke en der kan hjælpe mig med at få begyndt på den. Jeg kan slet ikke komme i gang. Så ville høre om der ikke var en som havde lavet det en gang. Jeg mangler virkelig hjælp.//Henrik -
Tysk meget vigtigt please...
ForumindlægHey... skal lave en sætning med ordet arbejdsplads, men kan ikke finde på en... Den skla både indholde en hovedsætning og en ledsætning.... Er der nogle der vil hjælpe -
SSO spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SSO, men er blevet i tvivl om hvordan det skal forstås, når ens opgaveformulering bl.a. lyder: Analyser og fortolk romanen med fokus på bla bla bla.Skal man så udelukkende koncentrere sig om "fokuseringsstederne"? Eller skal man alligevel gennemgå hele ro... -
mangler oversættelse til en sætning
Forumindlægjeg vil gerne have oversat den her sætning, da jeg er meget i tvilom ordstillingen :) - Det kunne jeg rigtig godt lide, så alle kunne følge med. -
hvor mange eksamen i 3g.?
ForumindlægJeg går i 3g, og vil gerne vide hvor mange eksamener jeg skal opppe i i år. Jeg har indtil været op til to, som kommer til at tælle i eksamenbeviset (geografi og tysk). I år har jeg fagene: mat og fysik på A+. Jeg vil også gerne spørge, og mat skriftlig ikke tæller for to eksamener? Da der er en ... -
hjemmesider med forskellige tekster og analyser af dem
ForumindlægFindes der hjemmesider med forskellige tekster og analyser af dem, hvis der gør kan i så ikke skrive dem hertak. -
Engelsk, som ikke er direkte oversat.
ForumindlægHej. Som jordens største engelsk-spasser, har jeg (sjovt nok) et problem. Alle de stile jeg skriver bliver altid så "ikke engelsk agtig", fordi jeg kommer til at oversætte direkte. Derfor ved jeg ikke hvordan ordene skal byttes om, så de lyder mere Engelsk. Kunne I hjælpe mig med nog... -
Was is rassismus?
ForumindlægEr der nogle som vil forklare på tysk "Was is rassismus?" und "Warum ist menschen rassism?" bare lige kort på forhånd tak! -
Latin:findes der...
ForumindlægHey, er der nogen der ved om der findes elektroniske ordbøger på latin / online latinsk ordbog? -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til...
