Resultater: 18201 til 18220 af 436513
-
Oldeksamen
ForumindlægHvorledes ønsker oldlærerne at man behandler teksterne i old. Vi har ikke fulgt vildt godt med - men har meget styr på platon fra filosofiundervisningen (fik 13!). I filosofi skal man kritisere hans argumenter og perspektivere til andre filosofoffer.Det er jo nok ikke oplagt i old. Skal man så ba... -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig .. -
Dansk folkeparti bliver større
ForumindlægNogle der har et par ideer til hvorfor Dansk folkeparti er gået hen og blevet sådan et stort parti igen? Hvad tiltrækker de hos vælgerene? Jeg tænker meget på deres værdipolitik, som de jo har stærke holdninger til -
Historia de Carla
ForumindlægHej.Er der nogen der har nogle noter til historia de carla?på forhånd mange tak -
nogen der kan hjælpe..
Forumindlægjeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et slap af år... så har problemer nu :) ej men er her nogen der kan fortælle i dansk hvordan kan jeg se hvad der hvad altså hvad kendetegner de f... -
Skal forsvare min danskopgave til årsprøve.
ForumindlægVille lige høre om der er nogen som har nogle gode "fif" når jeg skal forsvare min dansk opgave. Hvad er normal kotyme til en sådan årsprøve? -
forskellen mellem roman og novelle.
ForumindlægEmne: nogen der kan hjælpe..Skrevet den: 13-06-2004 11:47:01 -------------------------------------------------------------------------------- jeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et... -
Andengradsligningen
ForumindlægHej,Er ved at bevise løsningsformlen for andengradsligningen. Jeg dividerer først formlen igennem med a, og benytter derefter "completing the square":ax^2+bx+c = 0x^2 + b/a*x + c/a = 0 (x + 1/2*b/a)^2 - (1/2*b/a)^2 + c/a = 0Mit spørgsmål er så, hvad formålet er med at gange b/a med 1/2,... -
Sumkurve
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om en opgave med en sumkurve. Jeg skal lave en sumkurve ud fra nogle intervaller og frekvenser. Jeg er i tvivl, om man skal finde intervalmidtpunkterne, eller om man bare skal bruge det sidste tal i intervallet til x-aksen? Håber nogen kan hjælpe. Mvh. -
Løsningen på denne opgave korrekt?
ForumindlægJeg har løst følgende opgave i matematik. Den skal ikke afleveres, så jeg håber derfor nogen vil hjælpe. Problemet er i opgave b, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det endelige svar er... Hvad skal jeg sætte dobbel facitstreg under? Skal jeg sætte mit fundne x ind nogen steder? Mvh. Ch... -
Erhvervsret
ForumindlægHejsa!Er ved at læse til erhvervsret. Er ved at lave opgaverne igen for at se, om jeg kan finde det rigtige svar. Men jeg har desværre ikke fået rettet opgaverne til kap 9 og 33, er det evt nogle som lige tilfældigvis har dem på computeren? Så jeg kan se, om jeg har rigtig! -
Engelsk hjælp søges.
ForumindlægJeg skulle oversætte noget fra dansk til engelsk, men jeg er ikke særlig god til det. Så det ville være en stor hjælp hvis nogle ville læse det igennem? My aunt have tendency to come when I am most busy. She is one of those energetic people, in whose company it is inexcusable bored, and at any ... -
Saga'er
ForumindlægHvorfor var det at sagaer blev skrevet, og hvordan og hvornår?Det var noget med at island eller norge var i nedgangstider og sådan noget, og så sejlede de fra det ene sted til det anden og alt muligt mærkeligt? Er faldet af toget, så jeg håber at nogen kan hjælpe mig :)På forhånd tak -
Folkeviser og Saga'er?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og skal forberede mig til dansk eksamen.Er lige stødt på saga'er og folkeviser, hvilket jeg er meget i tvivl omkring.-Jeg ville hører om nogen evt. kendte et link, eller ville fortælle mig om nogle analysemodeller? ..og måske lidt baggrundsviden.På forhånd tak. -
Andengradslingning
ForumindlægHey alle.. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne andengradsligning? 3x^2 - x + 7 = 0? Hilsen.. -
Variabel N. - Haster
ForumindlægOm en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel d . a) Bestem N udtrykt ved d . Nogen bud? -
et eller andet græsk bogstav
ForumindlægNogen der ved hvad det bostav som ligner et W men er lidt afrundet står for? man kalder det omega, og man anvender det ved trigonometriske funktioner, men jeg er i tvivl om hvad det betyder..nogen der kan hjælpe? -
Differentialregning
ForumindlægNogen der ved dette ? f(x)= 3√x f '(x)= ??? -
Søger X til video afspilning
ForumindlægHey, ved ikke om må spørge om det herinde.. men jeg søger efter et eller andet (gratis) program til at afspille Video klip på computeren. Jeg kan nemlig ikke få min realplayer eller windows media player 9 - til at afspille det :-?Er der mon nogen der ved hvorfor det ikke kan lade sig gøre? og ken... -
Vektor
ForumindlægJeg har en vilkårlig firkant ABCD. Sidernes midtpunkter er M1,M2, M3 og M4. Jeg skal så bevise, at linjestykkerne M1M3 og M2M4 halverer hinanden.. Men hvordan gør jeg det?? På forhånd tak :)
