Resultater: 18461 til 18480 af 436513
  • Stamfunktion- gør man sådan?

    Forumindlæg
    Opgaven lyder således : Vis,at F(x)=(4/3)x*sqrt(x)-(1/3)x^2+9 er en stamfunktion til f(x)= 2*sqrt(x)-(2/3)x.Angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f.Jeg differentier bare F(x), og får :(4/3)*sqrt(x)+(4/3)x*(1/2sqrt(x))-(2/3x)Er den så færdig ? Hvad skal jeg ellers gøre ?Hilsen klavs
  • Faderskabssager

    Forumindlæg
    Hvorfor kan der ikke altid opnås sikkerhed for faderskab ved blodtypebestemmelse? Evt. eksempel? Håber nogen kan hjælpe!
  • REKLAME ANALYSE

    Forumindlæg
    Hej jeg håber der er en der vil hjælpe mig da jeg er helt lost :( 1. Gengiv enten målgrupperne fra minervamodellen eller fra Gallerups kompas. Det er tilladt at copy paste (kopiere indholdet fra pdf-filerne), når blot du angiver kilde. Du må selvfølgelig også gerne gengive teorien med dine egn...
  • Potensudvikling

    Forumindlæg
    Hvad er formlen for, hvor mange procent y vokser, når man ved, hvor meget x vokser? På forhånd tak (-:
  • Medier og politk?

    Forumindlæg
    Hej. Hvilke begrænsinger og muligheder har medier i politik? Er ved at køre lidt død i mediestrategier såsom kampagner og framing. Nogle teorier måske? På forhånd tak
  • Erhverssprog CBS

    Forumindlæg
    Hej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart...
  • Rigtig svære opgave har bruge for lidt hjælp

    Forumindlæg
    ligning nummer 1 5x + 30 -7 gange 2 = 2x + 31 - 6 uligheden 1 6x - 3 > 2x + 13
  • HA (jur.) på CBS

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen.dk Jeg overvejer at starte på HA(jur.) på CBS til sommer og har nogle spørgsmål til studiet. Håber at der er nogle herinde der kan hjælpe! 1. Er studiet spændende? 2. Hvordan er matematikken i forhold til STX. 3. Hvordan er studiet opdelt, meget læsning, eller mange forelæsni...
  • Differentiering..

    Forumindlæg
    Hej!Jeg sidder med et par opgave i mat, som simpelthen bare plager mig.. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at differentiere følgende:a)(((2x+3)^7)+5)/(14) ??Har selv fået: ½(2x+3)^6b) (29+40x)/(6+8x)Har selv fået: 4/(18+32x^2+48x)På forhånd tusinde mange tak!!
  • Proportionalitet

    Forumindlæg
    For springhaler gælder, at deres vægt m. god tilnærmelse er proportionel m. længden i 3. potens. 1) Indfør passende betegnelser, og opskriv en formel, der angiver vægten af en springhale udtrykt ed længden? Hmm... Hjælp? Noget med.. y=k*x3 Eller hvad gør jeg?
  • En ligning der beskriver sammenhængen mellem x og y ???

    Forumindlæg
    Hej .. :) En der kan hjælpe med opgaven som lyder: om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x^-1. x: 1, 3 y: -1, -3 Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x og y... Hvordan gør jeg ?? På forhånd tak ;)
  • Hjælp til DIO

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg ville meget gerne have hjælp til at rette korrektur og vejledning til at gøre den bedre :) men det ikke må kost mere end 300- 400 kr Hjælp Hjjælp
  • spansk

    Forumindlæg
    søger en der vil rette mit spansk. hurtigs muligt
  • Metoder til idræt

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg sidder og skriver en AT opgave om træningsafhængighed i fagene dansk og idræt. I idræt har jeg arbejdet med forskellige sundhedsdefinitioner (WHO, Antonovsky, McDonald) og forklaret, hvilket forskellige der er mellem de tre. Derudover har jeg undersøgt, hvilke sunhedsdefinitioner, der ...
  • Metoder til idræt

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skriver en AT opgave om træningsafhængighed i fagene dansk og idræt. I idræt har jeg arbejdet med forskellige sundhedsdefinitioner (WHO, Antonovsky, McDonald) og forklaret, hvilket forskellige der er mellem de tre. Derudover har jeg undersøgt, hvilke sunhedsdefinitioner, der...
  • Organisk kemi og reaktionstyper

    Forumindlæg
    Hej Studieportal Jeg sidder her og skal lave nogle reaktioner færdige og angive deres reaktionstype. Jeg er er meget i tvivl om de to sidste d) og e). Kunne jeg få noget hjælp og forklaringer? Mange tak
  • HJÆÆÆLLPPP ! SPANSK

    Forumindlæg
    Er der en helt der vil hjælpe mig med et referat af bogen/filmen "Ay carmela" og det skal være på spansk? :)
  • Kreditpolitik

    Forumindlæg
    Halløjsa Jeg har prøvet at slå det op, hvad dog ikke gav noget resultat, så jeg håber, at der er en af jer, der måske kan fortælle mig, hvad kreditpolitik er? Er der muligvis et andet og mere brugt ord om den slags politik?
  • f'(x)

    Forumindlæg
    Har lidt problemer når man skal sige f'(x) til 1 / x * (x3)
  • Kvantitativ eller kvalitativ?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg laver i skrivende stund AT, men har bragt mig selv i forvirring.... Hvis man bruger information fra en bog, som er en "liste" over push-pull faktorer, hvilken metode har man så brugt? Kan det være kvantitativ eller kvalitativ? Er det overhovedet én af de to?