Resultater: 18461 til 18480 af 436513
-
Stamfunktion- gør man sådan?
ForumindlægOpgaven lyder således : Vis,at F(x)=(4/3)x*sqrt(x)-(1/3)x^2+9 er en stamfunktion til f(x)= 2*sqrt(x)-(2/3)x.Angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f.Jeg differentier bare F(x), og får :(4/3)*sqrt(x)+(4/3)x*(1/2sqrt(x))-(2/3x)Er den så færdig ? Hvad skal jeg ellers gøre ?Hilsen klavs -
Faderskabssager
ForumindlægHvorfor kan der ikke altid opnås sikkerhed for faderskab ved blodtypebestemmelse? Evt. eksempel? Håber nogen kan hjælpe! -
REKLAME ANALYSE
ForumindlægHej jeg håber der er en der vil hjælpe mig da jeg er helt lost :( 1. Gengiv enten målgrupperne fra minervamodellen eller fra Gallerups kompas. Det er tilladt at copy paste (kopiere indholdet fra pdf-filerne), når blot du angiver kilde. Du må selvfølgelig også gerne gengive teorien med dine egn... -
Potensudvikling
ForumindlægHvad er formlen for, hvor mange procent y vokser, når man ved, hvor meget x vokser? På forhånd tak (-: -
Medier og politk?
ForumindlægHej. Hvilke begrænsinger og muligheder har medier i politik? Er ved at køre lidt død i mediestrategier såsom kampagner og framing. Nogle teorier måske? På forhånd tak -
Erhverssprog CBS
ForumindlægHej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart... -
Rigtig svære opgave har bruge for lidt hjælp
Forumindlægligning nummer 1 5x + 30 -7 gange 2 = 2x + 31 - 6 uligheden 1 6x - 3 > 2x + 13 -
HA (jur.) på CBS
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg overvejer at starte på HA(jur.) på CBS til sommer og har nogle spørgsmål til studiet. Håber at der er nogle herinde der kan hjælpe! 1. Er studiet spændende? 2. Hvordan er matematikken i forhold til STX. 3. Hvordan er studiet opdelt, meget læsning, eller mange forelæsni... -
Differentiering..
ForumindlægHej!Jeg sidder med et par opgave i mat, som simpelthen bare plager mig.. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at differentiere følgende:a)(((2x+3)^7)+5)/(14) ??Har selv fået: ½(2x+3)^6b) (29+40x)/(6+8x)Har selv fået: 4/(18+32x^2+48x)På forhånd tusinde mange tak!! -
Proportionalitet
ForumindlægFor springhaler gælder, at deres vægt m. god tilnærmelse er proportionel m. længden i 3. potens. 1) Indfør passende betegnelser, og opskriv en formel, der angiver vægten af en springhale udtrykt ed længden? Hmm... Hjælp? Noget med.. y=k*x3 Eller hvad gør jeg? -
En ligning der beskriver sammenhængen mellem x og y ???
ForumindlægHej .. :) En der kan hjælpe med opgaven som lyder: om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x^-1. x: 1, 3 y: -1, -3 Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x og y... Hvordan gør jeg ?? På forhånd tak ;) -
Hjælp til DIO
ForumindlægHej allesammen jeg ville meget gerne have hjælp til at rette korrektur og vejledning til at gøre den bedre :) men det ikke må kost mere end 300- 400 kr Hjælp Hjjælp -
spansk
Forumindlægsøger en der vil rette mit spansk. hurtigs muligt -
Metoder til idræt
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skriver en AT opgave om træningsafhængighed i fagene dansk og idræt. I idræt har jeg arbejdet med forskellige sundhedsdefinitioner (WHO, Antonovsky, McDonald) og forklaret, hvilket forskellige der er mellem de tre. Derudover har jeg undersøgt, hvilke sunhedsdefinitioner, der ... -
Metoder til idræt
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver en AT opgave om træningsafhængighed i fagene dansk og idræt. I idræt har jeg arbejdet med forskellige sundhedsdefinitioner (WHO, Antonovsky, McDonald) og forklaret, hvilket forskellige der er mellem de tre. Derudover har jeg undersøgt, hvilke sunhedsdefinitioner, der... -
Organisk kemi og reaktionstyper
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder her og skal lave nogle reaktioner færdige og angive deres reaktionstype. Jeg er er meget i tvivl om de to sidste d) og e). Kunne jeg få noget hjælp og forklaringer? Mange tak -
HJÆÆÆLLPPP ! SPANSK
ForumindlægEr der en helt der vil hjælpe mig med et referat af bogen/filmen "Ay carmela" og det skal være på spansk? :) -
Kreditpolitik
ForumindlægHalløjsa Jeg har prøvet at slå det op, hvad dog ikke gav noget resultat, så jeg håber, at der er en af jer, der måske kan fortælle mig, hvad kreditpolitik er? Er der muligvis et andet og mere brugt ord om den slags politik? -
f'(x)
ForumindlægHar lidt problemer når man skal sige f'(x) til 1 / x * (x3) -
Kvantitativ eller kvalitativ?
ForumindlægHej! Jeg laver i skrivende stund AT, men har bragt mig selv i forvirring.... Hvis man bruger information fra en bog, som er en "liste" over push-pull faktorer, hvilken metode har man så brugt? Kan det være kvantitativ eller kvalitativ? Er det overhovedet én af de to?
