Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

EN SRP DER FYLDER FOR MEGET? SKRIFT 11?

17. december 2014 af sofie96 (Slettet)

Hej! Jeg skriver i håb om at få et godt råd. Min SRP fylder allerede lidt over de 20 sider, og jeg har ikke færdiggjort min vurdering endnu. Jeg har hørt om folk der har ændret deres skriftstørrelse til 11, og ikke er blevet bedømt på det. Har i nogle erfaringer med det? :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. december 2014 af Heptan

Det er nok værre at ændre til skriftstørrelse 11, du bliver ikke slagtet for at gå lidt over 20 sider. Lærerne har en god fornemmelse for, hvor meget 20 normalsider er.

Det burde dog være muligt at holde den på 20 sider og holde en god kvalitet, måske bør du overveje at læse den igennem og omskrive/forkorte nogle passager, når du er færdig. :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
17. december 2014 af Jerslev

#0: Hvis du ændrer skriftstørrelse er det som udgangspunkt noget, der meget nemt opdages.

Lærerne retter mange opgaver i træk og kan derfor nemt se, når skriftstørrelsen i den ene opgave er anderledes end de foregående.

Vær ikke bekymret for, hvis du går over med et mindre stykke. Mit bachelorprojekt var cirka 10% for langt, men det blev der ikke trukket en hel karakter for.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #3
17. december 2014 af sofie96 (Slettet)

Okay, ja. Det er nok det bedste. Det er altid svært at "cutte" ned på de materiale som man selv har skrevet, men det må jeg tage mig tid til :) Hørte blot om nogle personer der havde fået 12, på trods af, at de havde ændret skriftstørrelsen. Jeg er også nervøs for at gøre det, da jeg ved at formalia er meget vigtigt. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. december 2014 af studerendeHF (Slettet)

Er det virkeligt et krav at skriftstørrelsen skal være 12 og ikke 11? Jeg tænker nu, at det ikke er antal normalsider som tæller, men derimod er en side vel lig med 2400 anslag.?


Svar #5
17. december 2014 af sofie96 (Slettet)

Der kan godt være flere end 2400 tegn på en side :) - men hvis jeg går efter det, kommer jeg nok til at overskride med 3-4 sider. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. december 2014 af Heptan

Normalside = 2400 tegn

#5 Har du da skrevet 48 000 tegn i opgavebesvarelsen?


Svar #7
17. december 2014 af sofie96 (Slettet)

Jeg har skrevet 52 000 med mellemrum indtil videre. Det er vidst på tide jeg koger det ned :D

#6

Normalside = 2400 tegn

#5 Har du da skrevet 48 000 tegn i opgavebesvarelsen?


Brugbart svar (0)

Svar #8
17. december 2014 af Baddha (Slettet)

Et lille hint: Times New Roman er mindre end Calibri.

Der er sikkert også forskel på andre skriftstørrelser. ;) 


Svar #9
17. december 2014 af sofie96 (Slettet)

#8

Et lille hint: Times New Roman er mindre end Calibri.

Der er sikkert også forskel på andre skriftstørrelser. ;) 


Tak skal du have! Det vil jeg afprøve :)


Skriv et svar til: EN SRP DER FYLDER FOR MEGET? SKRIFT 11?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.