Engelsk

Sammenlign de to tekster

28. januar 2015 af DanielBJensen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Sammenlign den sprolige stil i nedenstående to tekster om London, for eksempel med hensyn til ordvalg og sætningsopbygning.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om det. Jeg har skrevet at den første er mere uformelt med korte sætninger, og det er nemmere at forstå fordi den er til turister. Den anden tekst er mere formelt, med lange sætninger. 

Kan I hjælpe mig? 

TEXT 1

Whether your interests are in the arts or shopping, architecture or royal pageantry (1), history or simply sight-seeing, the capital is bound to offer enough to fill up your days - or weeks. Here are the centres of government and of law, the great financial institutions and the principal homes of royalty. 
It is even possible to get away from the crowds - turn off many a busy thoroughfare and you will find yourself in a quiet square, rural-seeming park or leafy courtyard where time seems to stand still.

TEKST 2

Greater London was established in 1965 as an administrative unit covering the London metropolis. It was not defined as a county but had a two-tier (2) structure, with the lower tier being the London boroughs. Following the abolition of the Greater London Council (GLC) in 1986 the boroughs became single-tier authorities, but Greater London was still widely recognized, especially for statistical and mapping purposes.
(1)royal pageantry: pomp og pragt (2)two-tier structure: to-delt


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2015 af Mundo

Jeg er enig i at den første tekst må være til turister. Du kan skrive at sproget er udformet på en måde der fanger og forfører læseren, måske med det formål at få turister til at besøge byen.

Den anden tekst er mere faktuel og historisk. Sproget minder mere om noget fra en historiebog eller faktuel oplysningsside. 


Skriv et svar til: Sammenlign de to tekster

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.