Matematik

Binomialfordeling og chi i anden test

29. maj 2015 af Cassie96 (Slettet) - Niveau: B-niveau
Jeg er igang med dispositioner til min matematik B niveau eksame.
De sidste 2 spørgsmål kan jeg ikke forstå hvad jeg skal gøre.. Da jeg ikke er særlig god til emnet :-(

1. Spørgsmål

14. Sandsynlighedsregning og binomialfordeling
Du skal kort redegøre for beregning af sandsynligheder.
Du skal redegøre for binomialfordelingen. Du skal herunder komme ind på binomialkoefficienten k(n,r) og begreberne basissandsynligheden og antalsparameter.
Du skal vise hvordan man beregner kumulerede binomialsandsynligheder.

2. Spørgsmål

15. Statistik
Du skal redegøre for de to typer X2-test, Goodness of fit og uafhængighedstest.
Du skal herunder komme ind på O-, E- og Q-tabeller, Signifikansniveau, frihedsgrader og nulhypotese samt hvordan det afgøres om denne kan forkastes.
Du skal fortælle om stikprøveundersøgelser og om hvad der kan have betydning for om en stikprøve er repræsentativ.
Du skal inddrage projektet om spørgeskemaundersøgelse.

Er det nogle det kan hjælpe med hvad de forskellige ting er og hvordan jeg skal fremlægge det???

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2015 af peter lind

Hvis du ikke er godt inde i emnet, så læs hvad der står i din bog.

Du kan ikke forvente at vi skriver en ny bog til dig som er bedre end den du har.

Hvis der opstår specifikke problemer når du læser i din bog, kan du vende tilbage


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. maj 2015 af PeterValberg

Se video nr. 7,8,9,13,16,17,18,20,21 på denne [ VIDEO-LISTE ] fra FriViden.dk

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #3
31. maj 2015 af Cassie96 (Slettet)

Jeg bad nu heller ikke decideret om en ny bog. Jeg bad om hjælp til at se emnet fra andre sider, da det jeg læser i min bog ikke giver mening for mig. Her får jeg et brugbart svar fra pvm, som giver nyt perspektiv på emnet, ved at sende mig link til en anden form for læring under emnet, som jeg ikke selv havde tænkt på. Har slet ikke bedt om at du skulle til at skrive en bog eller min disposition for mig altså.


Skriv et svar til: Binomialfordeling og chi i anden test

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.