Studievalg og videregående studie

Skifte fra HF til en anden HF når der jun er 6 måneder tilbage

26. november 2015 af Peterlll (Slettet)

Hej, det er således at jeg vil flytte til en anden Hf som jeg bor tættere på.

Jeg går på 2. år og mangler blot 6 måneder til de sidste eksamener.

Tror i det ville være muligt at skifte til en anden hf nu?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. november 2015 af PSXL

Hvorfor vil du flytte HF, når du kun har 6 måneder tilbage? Hvor langt har du til skolen?


Svar #2
26. november 2015 af Peterlll (Slettet)

Fordi min ven er blevet smidt ud af skolen og måske starter på en anden HF, hvis han får lov. 

Den skole jeg går på nu er et stykke væk, men på den jeg vil søge ind på bor jeg 2min fra.


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. november 2015 af PSXL

Hvordan går det med at komme derind om morgenen, hvor langt er et stykke væk? Du kunne altid prøve at spørge din skole, men jeg vil ikke tro, at det er muligt sådan at skifte, når du er så langt inde i forløbet, men du kunne jo være heldig. 


Svar #4
26. november 2015 af Peterlll (Slettet)

ok mange tak :) jeg har et andet problem, situationen er således at min ven blev smidt ud af HF, han havde godt nok meget fravær, men han fik ingen skriftlige advarsler eller taget su. Han har lavet aftaler med kontoret at han kun skal have 10% fravær om ugen ellers kan han blive smidt ud. Mit spørgmål er, er det fair at han blev smidt ud af skolen uden at få skriftlige varsler? kan han klage for at komme ind igen?


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. november 2015 af PSXL

Jeg synes selv, at det er fair. Han havde i forvejen lavet en aftale med skolen om, at han skulle holde sit fravær nede under 10%, ellers ville han blive smidt ud. Det er også en form for advarsel, så jeg kan ikke helt forstå, hvorfor han ikke tog den aftale seriøst.


Skriv et svar til: Skifte fra HF til en anden HF når der jun er 6 måneder tilbage

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.