Matematik

Matematik i 2g

24. juni 2016 af Mm98 - Niveau: A-niveau
Hej, hvad er det man skal øve sig på til matematik i 2g ? Er det noget om vektorer osv??

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. juni 2016 af nera

Jeg havde om vektorer, trigonomiske funktioner, differentielregning og integralregning (mest 3G stof).


Svar #2
25. juni 2016 af Mm98

Okay, mange tak! - jeg har skrevet en besked til dig. :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. juni 2016 af nera

Hvis jeg glemmer at sende dem til dig, så skriver du bare igen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. juni 2016 af AskTheAfghan

Kommer an på hvilken slags gymnasie du går på. Se f.eks. HTX bekendtgørelse.


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. juni 2016 af MatHFlærer

Det afhænger af så meget også af din lærer. Hvis du går på gymnasiet og har 0->A eller C->A, så vil du primært lære B-niveau stof og en anelse A-niveau stof som vektorer i 2D. Jeg tror ikke rigtig I kommer ud for differentialligninger allerede i 2.g, nok nærmere i 3.g. 

Jeg er så godt nok HF lærer kun og jeg ved ikke hvordan formen er på STX, men lur mig ikke om det næsten er det samme fordi jeg underviser matematik B til A (STX bekendtgørelsen), så der behandler vi emnerne der udelukkende ligger i 3.g.

Mvh

Anders


Svar #6
27. juni 2016 af Mm98

#4 jeg går på STX.

#5 altså jeg ved at vi skal have om vektorer og diffrentialligninger i 2.g mere ved jeg ikke.
Jeg har matematik på A-niveau.

Brugbart svar (0)

Svar #7
27. juni 2016 af MatHFlærer

#6 altså ja - okay. Jeg mente bare da jeg så i skolens MAT A2 bog, at der ikke stod om vektorer og differentialligninger, men at der helt sikkert stod noget om trigonometriske funktioner og andet som er på B-niveau. Men igen, der udbydes ikke STX der hvor jeg arbejder, det er på VUC nemlig. ;-)

Mvh

Anders


Skriv et svar til: Matematik i 2g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.