Dansk

Kronik om valgvideoer fra Dansk Folkeparti og Enhedslisten

17. november 2016 af fifi1234 - Niveau: A-niveau

Hej jeg skal skrive en 

Opgave:

Jeg  skal skrive en kronik om opfattelser af Danmark. Kronikken skal indeholde en redegørelse for synspunkterne i de to videoer og en karakteristik af argumentationsformen. Diskuter synspunkterne. 

Og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme igang, er der nogen der kan hjælpe mig ? :)


Svar #3
17. november 2016 af fifi1234

Er der nogen der har lavet det? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Først: Hvad er Enhedslistens synspunkt i videoen? Hvad er DFs synspunkt i videoen? Så kan du lave den redegørende del.
Karateristikken af argumentationsformen er mangfoldig. Du kunne evt. anvende Toulmins argumentationsmodel eller analysere appelformerne (dvs. patos, etos, logos) i videoerne. 
Diskutér synspunkterne (er der forskelle / ligheder mellem videoerne?).


Svar #5
17. november 2016 af fifi1234

Tusind takkk, men skal man ikke også skrive en indledning?? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#5

Det kan man sagtens (og det bør man også), men indledningen skal være generel for til sidst at munde ud i dit specifikke tilfælde. Start med politik og valgkampagner, og led det naturligt over på DFs og Enhedslistens videoer og deres synspunkter, der evt. kan problematiseres sammesteds.
Normalt kan det være en idé at vente med at skrive indledningen, til man har skrevet resten af opgaven, således at der er en rød trød mellem indledningen og resten af opgaven.


Skriv et svar til: Kronik om valgvideoer fra Dansk Folkeparti og Enhedslisten

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.