Generelt

Har jeg dumpet dansk?

27. november 2016 af mahiko94 (Slettet)

Ved godt i er trætte af det her spørgsmål, men jeg tænker på at søge ind på ITU, og ét af min linjes krav er at jeg skal have bestået dansk. Jeg kigger på mit karakter skema, og kan ikke helt få det til at give mening. Jeg har fået 00 mdt. og 02 i skr. som årskarakter, og fik 4 til skr. eksame dansk. Er faget så dumpet?

Jeg forstår at man skal have 2 i gennemsnit, for at bestå et fag. Jeg regner det derfor sammen som;

(00+4)/2=2

eller, mit gæt hvis jeg forstår systemet; (00+(02+4)/2=3

Håber en af jer kan hjælpe mig. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. november 2016 af fosfor

Jeg fik 00 i mundtlig eksamen, samt 4 og 02 i skr. og mdt. årskarakterer. Da jeg gik på STX havde alle vægt 1, så mit gennemsnit var 2, hvilket er bestået, selvom minimum er <02.


Svar #2
28. november 2016 af mahiko94 (Slettet)

#1

Jeg fik 00 i mundtlig eksamen, samt 4 og 02 i skr. og mdt. årskarakterer. Da jeg gik på STX havde alle vægt 1, så mit gennemsnit var 2, hvilket er bestået, selvom minimum er <02.

Så det vil sige at min karakter fra årskarakter  mdt. = 0 + skr. eksame = 4 /2 giver altså 2 i gennemsnit, hvilket vil sige jeg har bestået faget dansk?


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. december 2016 af FransiscoMertens

Ja, i princippet har du bestået dansk.


Skriv et svar til: Har jeg dumpet dansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.