Generelt

Dumpet kurser på første år

12. juli 2018 af BrownSugaar (Slettet)
Hej, sagen er at jeg på første år af min uddannelse har dumpet 4/8 kurser. Jeg elsker min uddannelse, men den er rigtig svær(økonomistudiet) ift. Hvor jeg ligger. Jeg har det rigtig skidt med at selv når jeg endelig består, så er det med et 02. Jeg læser og arbejder hårdt for at klare mig godt. Jeg ved ikke om jeg burde fortsætte i denne uddannelse eller om det måske ikke er det rette for mig så? I sidste ende er det kun mig selv der kan træffe den beslutning, men måske er der andre der har følt det samme..

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juli 2018 af guuoo2

Man får jo slet ikke lov at fortsætte, hvis ikke man efter 1 år har bestået 75% af normeringen, dvs. 45 ECTS.
Ligeledes skal du nå op på 90 ECTS bestået inden 2 år er slut. Hvis der er eksaminer i slutningen af august, som du består, så tæller de dog med i 1 år, så du kan måske nå det endnu.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. juli 2018 af guzbak

Måske skal du overveje at ændre på måden du læser op på. Det kan være man læser nok så meget, men når man så ikke får det bearbejdet det ordentligt så sætter det sig ikle i hukommelsen.

Vær opmærksom på førsteårsprøven. Den kan du læse om inde på din uddannelsesside.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. juli 2018 af EnStuderende

Hvis du på trods af eksamenerne stadig elsker dit studie, så ville jeg også prøve først - i hvert fald - med en ny studieteknik, som #2 foreslår. Først er du nødt til at finde ud af - hvor er det, du går galt/har problemer? Er det bøgerne, som du har svært ved at forstå (så er det måske andre læringskilder, du skal prøve ved siden af), eller er det matematikken, eksamensformen, det at huske det du allerede ved, etc.? Hvordan studerer du nu? Hvad kunne du gøre anderledes? Hvordan bruger du din tid - hvad bruger du måske for meget/for lidt tid på? Hvor går den galt til eksamen? Prøv at analysere det og find ud af, hvad du kan ændre.

Hvis du har sommerferie nu, så brug den fornuftigt (i hvert fald noget af tiden ;)) og læs op på det, som har voldt dig problemer, eller endnu bedre, prøv at læs op på det, du kommer til at have om efter sommerferien, så du har et lille forspring, der måske kan hjælpe dig til en bedre start. 

Har du eventuelt også prøvet at snakke med en studievejleder?


Skriv et svar til: Dumpet kurser på første år

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.