Matematik

Matematik vektorer

19. november 2020 af senoritasenorita - Niveau: B-niveau

Hej 

jeg har vedhæftet en fil af en opgave jeg ahr svært ved at lave. Jeg har prøvet at regne det ud men ved ikke hvordan det skal regnes ud.Håber nogen ka hjælpe

Vedhæftet fil: mat.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2020 af janhaa

3.D1.32

a) l: [x, y] = [3,3]*t + (1,3)

yl = x + 2

ym = -x + 8

yl = ym

x = 3

y = 5


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. november 2020 af janhaa

3.D1.30

yl = ym

3t-2s = -2

2t + 3s = 3

t = 0, s = 1

x = 4, y = 3


Svar #3
19. november 2020 af senoritasenorita

når jeg skal skrive det hvordan skaldet opstilles? :)))) og tak for svaret


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. november 2020 af Anders521

#3 Det skal opstilles, sådan som du har lært det. Tjek din bog/noter for lign eksempler/opgaver for hvordan det gøres.


Svar #5
20. november 2020 af senoritasenorita

Nu er det altså et Forum hvor man ka få hjælp. Hvis du intet har at byde på så lad vær med at kommentere tak.

Brugbart svar (0)

Svar #6
20. november 2020 af Anders521

#6 Ja, det er et forum. Du har fået hjælp til opgaven i #1 og #2, hvori svar og tilhørende udregninger er givet. Du spørger om, hvordan disse skal opstilles. Disse skal jo opstilles som du har lært det, hvor du kan tage udgangspunkt i din bog/noter. Dette er mit bud. Hvis du ikke finder dette hjælpsom, så er det nok dig, der skal lade vær med at kommentere på dette, og vente på en SP-hjælper, hvis bud du finder mere hjælpsom. 


Svar #7
20. november 2020 af senoritasenorita

Amen tak for dit bud, men kan virkelig ikke huske at jeg spurgte. Ja jeg har fået udregninger men i mine øjne ser det bare forvirrende ud fordi ved ikke hvordan det skal skrives ind. God dag til dig os

Skriv et svar til: Matematik vektorer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.