Samfundsfag

lineær regression, usikkerhed med y værdi og dets betydning i mit sammenhæng

12. december 2023 af cokechef - Niveau: B-niveau

får y=-1,5x+108

se bilag, har uploadet hvad jeg har skrevet der, kommer til at uploade et billede af graf i en kommentar.

er bare itvil om det kan passe det jeg har skrevet


Svar #1
12. december 2023 af cokechef

her er grafen

Vedhæftet fil:linær reg.png

Brugbart svar (0)

Svar #2
12. december 2023 af peter lind

jeg er ikke sikker på hvad opgaven er gået ud på. Har du selv lavet den regression? I så fald kan du ændre det du vil estimere tll y =-ax+100. Du bør også se på at der er stor usikkerhed på det estimerede. Regressionskoefficenten r2 er langt fra 1 er den er dårlig. Du kan måske også se på grafen. Den ser jo ikke ret god ud


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. december 2023 af SuneChr


# 0
Er du sikker på, at det er en regressionsanalyse, du skal lave og ikke en uafhængighedstest?
Den alternative hypotese H1 kunne være:

H1 :    Andelen som mener, at der findes høj grad af diskrimination mod minoriteter
          er afhængig af den andel, der stemmer på Trump".

H0 :    Andelen som mener, at der findes høj grad af diskrimination mod minoriteter
          er uafhængig af den andel, der stemmer på Trump".

Hvis vi via en test kommer frem til, at H0 må forkastes og H1 må accepteres, har vi statistisk
belæg for at sige, at andelen som mener, at der findes høj grad af diskrimination mod minoriteter,
er afhængig af den andel, der stemmer på Trump". 


           


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. december 2023 af SuneChr

.SP 131220230121.PNG

Vedhæftet fil:SP 131220230121.PNG

Skriv et svar til: lineær regression, usikkerhed med y værdi og dets betydning i mit sammenhæng

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.