Dansk

det forsømte forår

24. februar 2006 af dlara (Slettet)
Er der nogen af jer der har læst det forsømte forår, og evt ku hjælpe mig?
Jeg har fået en opgave hvor jeg skal beskrive hvilke personlige egenskaber denne skoleform, som i det forsømte forår giver eleverne.
Jeg er lidt tabt lige på det punkt, ka ikke rigtig finde nogen???

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. februar 2006 af a-n-d-y-y (Slettet)

Jeg har lige skrevet SSO om den, men arbejde dog ikke med det punkt. Men altså skolen giver dem heller ikke rigtig nogen efter min mening, da det hele er udenadslære og disciplin. de lærerer ikke at tænke selv osv.

Brugbart svar (0)

Svar #2
26. februar 2006 af *sun* (Slettet)

Har skrevet lidt om det.

Det er rigtigt, at ´lærdommen´ blev terpet ind i børnene som endeløs udenadslæren.
Skolens job var at modne de unge og lære dem om orden, disciplin, lydighed og pligtopfyldelse. Der blev næppe lagt større vægt på, om børnene nu også havde forstået noget af stoffet.

Måske kan det bruges til noget, ellers må du jo lige spørge, hvis der er andre ting...

Svar #3
27. februar 2006 af dlara (Slettet)

tak for jeres indlæg, det kan jeg sagtens bruge til noget

Brugbart svar (0)

Svar #4
27. februar 2006 af valentine (Slettet)

Der er vist et par opgaver i opgavesektionen, måske skulle du tage et kig.

Brugbart svar (0)

Svar #5
25. oktober 2006 af yoyoy (Slettet)

Ved det er længe siden nu, men det har også noget at gøre med hvordan musiktimer, kærester osv ikke var velset. Det var kolde bøger og bænke, ingen personlighed eller stimulering af udvikling..

Brugbart svar (0)

Svar #6
16. september 2012 af Miller1991 (Slettet)

nogle af jer som har svaret på spørgsmål nr 4 ? :-)


Skriv et svar til: det forsømte forår

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.