Dansk
reklameanalyse
På forhånd tak
Svar #1
21. april 2008 af Rudim (Slettet)
Svar #2
21. april 2008 af trinetrunten (Slettet)
Synlig linie - fx linien på en bordkant eller en dørkarm
Usynlig linie - fx en øjenlinie, altså den vej, som personen kigger. Den kan ikke direkte ses, men blikket danner alligevel en kompositorisk linie i billedet
Horisontlinie - Den linie der deler himmel og jord. Alt efter hvor højt/lavt den ligger i billedet, giver det forskellig virkning."
http://www.billedguiden.dk/billedanalyse.htm
Eller er det "det gyldne snits linier" du skal lægge ind over billedet?
Svar #4
21. april 2008 af seriøs (Slettet)
Svar #5
21. april 2008 af o1-studie (Slettet)
- vandrette linjer
Typisk brug: Orden, stabilitet og ro
- lodrette linjer
Typisk brug: Monumentale, opadstræbende, magt
- diagonallinjer
Typisk brug: Action, aggressitivt
- kælkede linjer
- Det er linjer der så at sige vælter billede - de skaber uro og ubalance
Symmetri/Asymmetri
- Et symmetrisk opbygget billede tages ofte som utryk for harmoni, men bruges også ofte til at antyde stilstand.
Skriv et svar til: reklameanalyse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.