Resultater: 19181 til 19200 af 436241
-
Lektiehjælp!!!
ForumindlægHej. Mit problem er at jeg skal lave en fantasiferie sktil til på mandag, men jeg er ikke så god til at finde på fantasiferier. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal skrive? -
hjælp til naturgeo
ForumindlægJeg skal lave en rapport om olie.. jeg har lavet mine problemstillinger, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave min problemformulering ud fra de spørgsmål.. :'( Nogen der vil hjælpe? -
# spørgsmål til mundtlig årsprøve
ForumindlægSkal til mundtlig årsprøve i matematik og der er 3 underspørgsmål jeg ikke lige kan. Håber i kan hjælpe.Gør rede for andengradspolynomiers faktoricering, (dvs. bevis at: ax^2 + bx + c = a(x-r1)(x-r2))Definer cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen.Gør rede for at punkterne (x,log(f(x))) ligge... -
MatLab Removing incomplete experiments
ForumindlægEr der nogen der kan se hvad der er i vejen med min kode function idComplete = removeIncomplete(id) v=floor(id); u=unique(v); n=hist(v,u); a=n>2; b=setdiff(v,u(n>2)); l1=length(v); l2=length(b); for i = 1:l1 for j = 1:l2 if v(i) == b(j) v(i)=0; break; else v(i)=1; end end ... -
Udregning af n
ForumindlægHej derude! Jeg har en opgave, som jeg simpelthen ikke kan få til at gå op. Jeg er rimelig sikker på, det er rigtigt, det jeg har lavet, så nu vil jeg høre, om der ikke er en, der kan sige mig, hvad jeg evt. skal gøre anderledes, for at få det rigtige resultat. Vi har en funktion: f(x)=4170... -
omregning en stigning fra provent til grader og omvendt
Forumindlæghej allesammen :-) er der nogle der ved hvordan man omregner en stigning på en bakke på 10% til grader og en stigning på en bakke på 8 grader til % på forhånd tak og god weekend :-) -
spørgsmål til fysik prøve
ForumindlægJeg skal op til mundtlig fysik prøve snart (1.g pensum)Skal man regne en opg som er releveant til emnet. Trækker det meget ned i karakteren, hvis jeg ikke regner det helt rigtigt.? Skal jeg forklare formlerne...hvad skal jeg gøre for at få en god karakter....på forhånd tak.. -
Noter til naturfag
ForumindlægHej! Da jeg skal til eksamen i naturfag, ville jeg lige høre om der er nogen, der har nogle notater til dette fag liggende?Emnerne er som følger:EnergiIoner og ionforbindelserLineær vækst -
Hjælp til matematik.. VIGTIGT!
ForumindlægHej guys :-) Håber i nyder jeres dag ;) Jeg har en matematik aflevering som skal afleveres i dag, men der er en opgave som lyder: "Et firma har i 2013 en årlig omsætning på 25 mio. kr. Firmaet forventer, at omsætningen øges med 5% p.a. i årene frem mod 2020. Indfør passende variable, og be... -
Lyde på skrift?
ForumindlægJeg har et lille problem.. Hvordan skriver man hundelyde på skrift? Kan man skrive andre en vof vof? På forhånd tak! :-) Trine -
Tysk sætning
ForumindlægHvordan oversætter man:"Jeg ville gerne have fortalt om XX"?På forhånd tak,Sofie -
Herodot-Kong Kroisos
ForumindlægEr der nogen som lige kan hjælpe mig med at redegøre for de folkeslag nævnt i Kong Kroisos?Kroisos er fra Asien, Lydien, og havde dem under kontrol. Men havde han nogle grækerne under sig også? -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
A/V-forhold
ForumindlægHej,Er der nogen, der kort kan forklare, hvad A/V-forholdet går ud på, når man snakker om celler. Jeg har skrevet følgende, men det virker usammenhængende:Jo større cellen er, desto større afstand skal en eventuel stofudveksling foregå over. Det er energikrævende, så derfor forbliver celler små. ... -
er der ikke en der gider kigge..j skal op til prøve imorgen.
Forumindlæger der nogen der har læst "The slave auction" af Frances Harper??hvis der er vil i så ikke give en kort analyse..j ved slet ikke hvad jeg skal sige.. -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???? Nogen som har nogle gode råd til fysik/kemi eksamen og engelsk eksamen??? Og generelt bare nogle gode råd til hvad der virkelig trækker op til eksamen? -
Spørgsmål vedr.handelskøb
ForumindlægDet er ang. handelskøb: 1) Hvis en vare bliver stjålet undervejs ,altså fra sælgerens lager inden køber har været over at hente(afhentningskøb KBL § 9) varene er der så tale om en væsentlig forsinkelse eller væsentlig mangler? Gælder det også hvis det er forsendelseskøb (KBL § 10)? ... -
Komplement vinkel
ForumindlægMit spørgsmål er, som overskriften antyder,: Hvad er en komplement vinkel?På forhånd tak for Jeres hjælp! -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
Indledning til eksamen...
ForumindlægHej, Jeg skal op i historie på onsdag. Et af mine yndligsfag og jeg har sådan set styr på pensum og det hele; så mit spørgsmål handler om noget for andre måske meget elementært...Hvordan starter man sin eksimination? Skal man sige noget i stil med "Jeg har trukket xxx og er blevet bedt om at...
