Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19981 til 20000 af 78613
-
HJÆLP!!!!
ForumindlægEr det bare ikke nogle af jer der kan fortælle/hjælpe mig om græsk kultur med at skrive en side eller en halv side!!??? :( GRÆSK KULTUR, -
Mundlig matematik, hvad er det en god idé at gøre?
ForumindlægHej. Jeg skal på torsdag op til mundlig matematik, 10 klasse. Og da jeg ikke var oppe i det i 9. klasse, er jeg sådan lidt rundt på gulvet. Hvad er det en god idé at gøre med henblik på forberedelse mm? -
Den gode synopsis?
ForumindlægJeg ønsker et eksempel på "Den gode synopsis" i Psykologi B-niveau -
Forslag til forbedring af Studieportalen
ForumindlægGoddag Sam I matematikkategorien, samt de andre naturvidenskabelige, skriver vi, hjælpere, ofte den samme formel utallige gange til elever, som har brug for hjælp indenfor problemstillinger i matematik. Kunne I (måske med hjælp fra nogle af de faste hjælpere) lave en funktion, således at man kan... -
Redoxreaktioner
Forumindlæghvordan kan man gøre brug af redoxreaktioner til både kvalitative og kvantitative analyser? -
Solsystem
ForumindlægSolsystemet:Hvorfor bliver det forår, efterår, sommer og vinter.. I ved.. og hvorfor nogle dage er lige lange.. dag og nat.. hvis I forstår... -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
rettelse af sætninger
ForumindlægHej.. nogen der ville rette disse sætinger?A Oversæt følgende sætninger: (koncentrér dig især om præpositionerne - brug ordbogen!)1. Mange sygeplejersker er gift med læger.2. Ministeren er ikke særlig god til sprog.3. Hvad lærer eleverne egentlig i skolen nutildags?4. Naboens grimme hund gør af a... -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
Kommaregler
ForumindlægHej er der nogle der kan henvise mig til en side om Dansk Kommaregler eller evt. skrive hvordan man finder ud af hvor der skal være komma.På forhånd tak -
Gramatik-
ForumindlægHej. Jeg vil bare lige vide om der er en der kan fortælle mig hvad jeg især skal være opmærksom på når jeg oversætter fra dansk til tys. ? -
Engelske organisationer?
ForumindlægHvordan oversætter man en engelsk organisation til dansk? fx "the American Air Council (AAC)" når man også skal have forkortelsen med...? -
Spansk oversættelse - Machuca
ForumindlægEr der en der kunne tænke sig at rette min spansk stil igennem? Den omhandler bogen Machuca og det er en Dansk->Spansk oversættelse! -
This/that?
ForumindlægJeg har lidt svært ved at finde ud af, hvornår jeg skal bruge this eller that. Hvad er forskellen på brugen af this og that? kunne evt. godt bruge nogle eksempler, men helst forklaringer. mange tak på forhånd! -
Udvidet tid.
ForumindlægJeg har fået en udvidet- og simpeltid opgave for, jeg skal have oversat nogle danske sætninger til engelsk, og jeg vil bare spørge, om jeg har gjort det rigtigt. De danske sætninger: 1. Som regel spadserer jeg til skole, der ikke så langt. 2. Postbuddet var netop i færd med at tømme postka... -
Aktuelt om flygtninge i DK
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen imorgen. Mit emne er flygtninge/flugt og til min fremlæggelse skal jeg jo helst have noget aktuelt med om mit emne. Jeg har søgt lidt på nettet og sådan men synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen som har nogle link til nogle ny... -
EU's lovgivningskompentence i lyset af grundlovens § 20
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til eksamen i statsforfatningsret, hvorfor jeg lige har et par forståelsesspørgsmål, som jeg håber der sidder et par jurasagkyndige, der kan svare på: Når vi har overladt lovgivende kompetence til EU, kommer det så til udtryk igennem deres mulighed for at udstede... -
Forklaring af analyse og vurdering
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen. Men der er bare en enkelt ting, som jeg er i tvivl om, som at jeg håber I kan hjælpe med :) Kort uddrag af min opgaveformulering: Fedme Med udgangspunkt i vedlagte materiale og relevant eksperimentelt arbejde skal du forberede en fre... -
Gode noveller til perspektivering med Påskefrokost
ForumindlægHejsa. Jeg spurgte min lærer i dag, om det kunne være et problem at vælge en svensk novelle til eksamen – specifikt Far och jag af Pär Lagerkvist. Han svarede, at censor måske ikke vil være så begejstret for det valg, da det er på et andet sprog. I stedet anbefalede han novellen Morgenmad a... -
har brug for hjælp...please help me....jeg er i tidspres
ForumindlægKongruens og tællelighedPeter (to say) said he (to be) was happy, but I did not believe him.When we (to be) were out together, he always (to want) wanted to hold his fathers hand.He (to claim) claimed they (to be) were good friends and he really (to like) liked his father. I (to do) do not want t...
