Kommentarer til Studieportalen.dk

Forslag til forbedring af Studieportalen

08. oktober 2014 af LeonhardEuler

Goddag Sam

I matematikkategorien, samt de andre naturvidenskabelige, skriver vi, hjælpere, ofte den samme formel utallige gange til elever, som har brug for hjælp indenfor problemstillinger i matematik. Kunne I (måske med hjælp fra nogle af de faste hjælpere) lave en funktion, således at man kan hive de forskellige oftest benyttede formler (eventuelt også brøkregler, kvadratsætninger, løsningsformler til andengradsligninger, den kommutative lov m.m.) ned? Det vil være utrolig smart og tidsbesparende! 

For eksempel bliver de tre kvadratsætninger skrevet 10 gange om dagen:  

(a + b)2 = a2 + b2 + 2ab    

(a - b)2 = a2 + b2 - 2ab     

(a - b)(a + b) = a2 - b2

Man kunne eventuelt (hvis det er nemmere) lave formler til LaTeX-kode, som kan indtastes i LaTeX-funktionen.  

Jeg vil kun opforde andre hjælpere til at indskrive de formler i dette indlæg, som de kunne tænke sig at skulle være en del af den nye funktion. 

Jeg håber, at det er noget, som du vil tage til dig, Sam, og integrere i en måske ny version af Studieportalen.  


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2014 af Sam

En rigtig god ide. Tusinde tak for input ! Jeg noterer ideen på min ideliste til forummet!


Skriv et svar til: Forslag til forbedring af Studieportalen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.