Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19981 til 20000 af 70317
-
Geometri hjælp
ForumindlægEn trekant har vinkelspidserne A(-1,8), B (7,2) og C (7,-8) Vis at netop to af trekantens vinkler er lige store. Hvordan løser jeg denne opgave. Håber en kan hjælpe Tak -
Beregning af intensiteten på laser puls
ForumindlægHej! Jeg er godt igang med SRP, og jeg er stødt på den her opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Opgaven lyder: I øjenoperationer bruges en Nd-YAG-laser, der udsender pulser af varighed 1 ns og hver med en energi på 1 mJ. Strålen fokuseres så diameteren er 30 (mu)m. Vi får... -
pH beregning
ForumindlægHar brug for hjælp til en opgave. Opgaven lyder: som modstykke til pH findes der også en definition af størrelsen pOH pOH = -log [oh]/1 mol/L a. benyt vands ionprodukt til at vise, at summen af pH og pOH for en opløsning er lig med 14,00 -
µ
ForumindlægHvilket tal gemmer sig bag denne enhed? Jeg mener hvordan regner jeg fra µS/cm til S/cm? På forhånd tak :) -
Hurtig hjælp nu !!!
Forumindlæghvordan skriver man 5g i kg i tierpotens ????? -
hjælp.. kan ikke finde ud af det
ForumindlægAktiviteten fra en klump kulstof måles til560 Bq. Beregn antalet af c - 14 kerner. hvordan gør jeg det? -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægJeg skal op I vbiologi, og min lærer sagde at vi kan risikere og får nogle figure figure der ligner de her. Og jeg har lidt svær ved at forstår dem.. Det vil være et stort hjælp hvis der var nogen der kunne hjælpe mig... http://peecee.dk/upload/view/117958 Hvad kan man sige om fig 2.17 En anal... -
hvordan sletter man et spørgsmål
Forumindlægjaa, overkskriften siger jo sig selv (: hvordan sletter man et spørgsmål, man har skrevet herinde? -
Mundtlig dansk og ny reform?
ForumindlægHvad har egentlig ændret sig i mundtlig dansk eksamen efter den nye gymnasiereform er kommet? Lægges der mere vægt på noget andet nu end førhen? -
samfundsfagseksamen
Forumindlæghey allesammen:) jeg skal op til samfundsfag på onsdag, og har lige et par generelle ting jeg godt lige kunne tænke mig at få på plads... er der nogen der ved hvor lang tid man er inde til eksamen hvis man har haft 24 timers foreberedelse?? og hvor lang tid man skal tale og hvor lang tid diskutio... -
fra millioner af lysår til lysår
ForumindlægHejsa. Hvordan omregner man 1.20*1025 mly til ly O -
Udvikling - gennemsnitlig levetid
ForumindlægHej eksperter :) Nu er jeg endelig nået til sidste opgave i min aflevering.. Men jeg kan ikke helt knække den - håber der er nogen derude som kan :) Udviklingen for den gennemsnitlige levetid blandt danske kvinder kan tilnærmelsesvis beskrives ved en lineær model: y = ax+b x er antal år efter 19... -
Hjælp
ForumindlægHej er gået i stå med f opgaven i min aflevering, så kan ikke rigtig komme længere håber der er nogle der kan hjælpe :) -
omskrivning
ForumindlægHvordan omskrives 5.2847*10-7 m til nm?? -
Er det rigtigt?
ForumindlægJeg fik a = 0.00007602851248 og 0.0001940430903 er det rigtigt? -
Matematik A - Svær opgave
ForumindlægJeg har siddet i lang tid og knoklet med denne opgave. Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehuse er givet ved udtrykket log(H) = 0,227 + 0,922 * log(S) hvor H er husradonkoncentrationen (målt i ... -
Engelsk eksamen
ForumindlægSå det den tid på året. Eksamer. Jeg har brug for hjælp omkring hvor lang tid man har i alt til tale og til at svare på udtrukket spørgsmål til engelsk eksamen :)) tak på forhånd -
Reaktionshasighed!
ForumindlægNogen der kan fortælle mig om jeg har gjort dette rigtigt. Og i så fald burde jeg ikke kunne gange mit svar med noget så jeg slipper for alle de nuller foran?? Og så kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad svaret skal skrives i.. s-1 eller m/s ?? Opgave. For reaktionen mellem nitrogeno... -
Formel?
ForumindlægHej, Hvad hedder den her formel E=h*f ? -
Udregning af antal molekyler
ForumindlægHej. Jeg skal i en opgave udregne antallet af molekyler hvor stofmængden er oplyst. Jeg har ledt og ledt, men jeg kan ikke finde en formel for det. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe:)
