Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2101 til 2120 af 3925
-
Hvilken fortæller.
ForumindlægHej alle sammen (: Håber virkelig i gider og hjælpe mig! Er ved og analyser digtet "skæbne" og er kommet til hvilken slags fortæller det er. Men er kommet rigtig, rigtig meget i tvivl. Så mit spørgersmål er - hvad syntes i? Digtet: Hurtige, lyse stemmer, der hvirvlede ud i det blå ... d... -
Metoder
ForumindlægHvilke metoder bruger man normalt i Old? Jeg har analyseret og fortolket "platons symposion", men er ikke sikker på hvilken metode jeg skal skrive jeg har brugt?? Er det bare hermeneutikken? Eller ligger der mere bag det? Fortsat god aften til alle. -
Litterær artikel af "Flod"
ForumindlægHej allesammen jeg sidder og skal skrive en litterær artikel om novellen "Flod" Jeg er simpelthen fået et skriveblokering. Er der nogen som evt. kan hjælpe, eller måske sende deres opgave, så jeg kunne få lidt inspiration. Mvh. Frederik -
Engelsk synopsis
ForumindlægHej der ude! :) Jeg står og skal lave en engelsk synopsis. Mit overmene er "Sociale networks" og mit underemne er "The sociale medias influence on teenager". Jeg ved ikke helt hvad punkter man kan have til dette emne? Håber i kan hjælpe og komme med nogle bud :) Med venlig h... -
HJÆLP H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen i 9 klasse og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svolvst... -
engelsk
ForumindlægHej Er der nogen der ved om der står på selve teksten man trækker til engelsk mundtlig eksamen på B-niveau (STX) om det er en short story eller et essay osv.? -
Analyse af Natteravne
ForumindlægHej, er der nogen som har lavet en analyse af Kim Fupz´s novelle "Natteravne", som jeg gerne må se som inspiration? -
FS10 Mundtlig Dansk - Referater
ForumindlægHej :) Jeg skal meget snart op til dansk eksamen, og har brug for jeres hjælp. I dette skoleår har jeg haft rigtig meget fravær, pga. sygdom. Jeg har følgende tekster og film som er opgivet på pensumlisten. Vil i være søde at give et kort referart af dem, og måske skrive lidt om hvad for noget ... -
eksamen i morgen
ForumindlægHej lige 3 spørgsmål: kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal perspektiverer til de andre AT-forløb. Har om mæslingers vej til den nye verden i biologi og historie nogle der har ider? - her er min studierapport: Oversigt over gennemførte AT-forløb Titel 1 AT1: Terror Titel 2 Menneske og mi... -
oldtid spørgsmål
ForumindlægJeg vil gerne høre, om der er nogen som har nogle noter til symposion liggende. Jeg hentet den ene som ligger her på siden.Et andet spørgsmål, kender i nogle guldkorn som man skal få sagt, eller nogle gode sammenligning/perspektivering man kan lave, hvis man kommer op i nogle af følgende værker:H... -
"En læreplads" af Kim Fupz Aakeson; Analyse
ForumindlægHejsa allesammen, jeg vil gerne høre om der nogle der har en analyse af novellen "En læreplads" gemt et eller andet sted, som jeg kan bruge til at søge inspiration hos, når jeg selv skal i gang med at analysere den til min eksamen på torsdag. Jeg har nogle problemer med perspektivering... -
Kanon indledning i engelsk
ForumindlægSæt jeg trækker et uddrag af Shakespeares Hamlet, hvordan skal jeg så lægge ud ved eksamen mundtligt?Og hvordan er det lige man siger: "Jeg har trukket det og det"? ... "I have drawn..."?Jeg ved, at disposition er formålstjenligt, fordi jeg derved viser overblik og fremlægger ... -
Nogen der ville være søde at lave min mini-SRP for penge?:P
ForumindlægEr der nogen som kunne tænke sig at skrive min mini-SRP for 1000kr eller måske lidt mere? Det er Matematik-Fysik på STX. Vi bruger maple -
Geografi please...
ForumindlægHejsa... Har en geografi-aflevering for til i morgen???jeg har lavet den, men mangler bla. at finde ud af, hvordan man kan finde ud af, hvilken halvkugle og klimazone man er på.Mit foreslag er noget med det kan man ved hjælp af temperaturen, men er der ikke nogle, som kan uddybe det lidt???På for... -
Rettelser til oversættelse?
ForumindlægHey.Ja nu har jeg så lavet den.Nogen der er gode til engelsk der vil hjælpe med det værste rettelser?Er specielt det der tredje persons entals 's' og selvf. stavning og ordstilling jeg har problemer med.På forhånd tak.-Mie'Request for an un-secured loanIn October 2002 You were so kind... -
retningsvektor søges!
ForumindlægHej! Hvordan omskriver jeg det her ?a+b?=5 så jeg har vektor a og b? Opgaven lyder: om vektorerne a og b gælder, at ?a?=4 og ?b?=2 og ?a+b?=5 Bestem vinklen mellem ?a? og ?b?.... VINK: Udregn ?a+b?^2 -
Indekstal
ForumindlægHej:) Hvordan beregner man en månedlige procentvise stigning når det gælder indekstal? -
hurtig svar: rettelse af dansk stil
ForumindlægNogen som ville se på min dansk stil ? -
Eldiagrammer og kræfter
ForumindlægHej Er der nogen, der ligger inde med nogen opgaver, hvor man skal analysere eldiagrammer og foretage diverse udregninger og/eller opgaver, hvor man skal udregne kræfter? Mvh. Emil -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee
