Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2161 til 2180 af 3925
-
mdt. Engelsk B
ForumindlægJeg skal op i engelsk her i 2.g på fuld pensum. Hvordan foregår det præcis? Hvad skal jeg have med? Jeg har hørt rygter om at jeg kan blive spurgt om alt fra pensum i de to år, hvilket er et problem for jeg sprang 1.g over, og jeg har ikke lavet nok i 2.g :p , så vil de sige at jeg skal til at s... -
Lidt hjælp
ForumindlægHej derude.. Søger nogle med ekspertise i AT. Jeg har skrevet en synopsis omkring doping i moderne cykelsport, og ville høre om der var nogle som evt. ville læse den igennem, og give og råd til hvordan jeg bør gribe eksamen an? Ville være en stor hjælp, på forhånd tak! -
Hjælp til historie
ForumindlægJeg skal op i mundtlig historie imorgen, og bliver helt i tvivl, om man skal perspektivere til noget? I så fald, hvad kan jeg så perspektiverie 1. og 2. verdenskrig, industrialiseringen og jødeudryddelsen med?? -
Dumt at perspektivere uden for pensum?
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere? -
litterær artikel
Forumindlæghej Nogen der kan hjælpe angående en litterær artikel der skal skrives. Jeg ved ikke hvordan man starter og hvordan den opbygges, nogen ideer? /Rasie -
Bedømmelse af dansk skriftlig 2012
ForumindlægHej jeg var som mange andre også oppe i dansk skriftlig igår og ville høre om der var nogen som lige gad vurdere min opgave, og give en karakter, for er rigtig spændt på hvordan jeg ahr klaret mig.. Jeg læste et sted at der stod at en dansk opgave til eksamen må fylde mellem 1200-2400 ord.. J... -
Vdr. Terminsprøver
ForumindlægKan man på nogen måde finde ud af hvilken stil man skal op i til terminsprøve? Jeg mener bare at de ofte bruger den der var til studentereksamen året før, men hvordan kan man finde ud af hvad den hed? Kan man se det inde på Undervisningsministeriets hjemmeside?Venlig Hilsen Jan -
Neutralisation. Hvilke forsøg kan jeg bruge?
ForumindlægHej kloge hoveder! ;-) hehe. Jeg er igang med at finde forsøg til forskellige overskrifter i kemi, da jeg skal op i en afgangsprøve her d. 15 jan. Er der nogle der har 3 forsøg til neutralisation? Hilsen Marissa -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er kommet op i "noveller fra din egen livetid" i dansk, og jeg kan ikke rigtig finde nogle... det må gerne være nogle der kan perspektiveres til "Intet" af Janne Teller. eller noget lignene :) Har i nogle forslag ? :) -
Selvbiografi?
ForumindlægJeg er i gang med en bog rapport, "den hvide verden" af Jane Aamund, og er gået i stå, jeg er i tvivl om på hvilke punkter en selvbiografi differentiere sig fra en almindelig roman, i måden at tolke/analysere den på?? kan nogen hjælpe med det?? pfh tak. -
Analyse af essay
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med, at lave en analyse til eksamen. Jeg har fordybbelsesområde essay, og jeg har valgt essayet "Hvis der var krig i Norden" af Janne Teller. Men jeg er lidt usikker, på hvad budskabet og temaet er. Er der nogle der har en ide om det? På forhånd tak! -
SSO - Kvadratiske ligninger
Forumindlæghejsa. Jeg er i gang med SSO og kunne godt lige bruge lidt assistance.Jeg har andenradsligningen x2 + ax=b2 (2 står for i anden)Og jeg skal vise hvordan man geometrisk løser opgaven...Håber der er en derude der kanhjælpe.Mvh. Janne Flintholm -
Sekvensliste i mediefag
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP om Jane Eyre. Min lærer fra mediefag beder mig om at lave en sekvensliste fra filmen 2011, men jeg kan ikke huske hvad en sekvensliste er. Kan I hjælpe mig? Hilsen Sofie -
Mediernes ansvar
ForumindlægHEJ .. :) Ville hører om det er nogle, der har skrevet en opgaver der hedder "Mediernes ansvar", og lavet en redgørelse´af Morten Sobroes Man arresterer ikke en hvilken som helst mand, vel? eller, Jan Cortzens kronik Sidste udkald for aviserne ... Det ville være en kæmpe hjælp! -
Familie- og arveret kompendium 1. årsprøve
ForumindlægEr der nogen i Århus eller i nærheden, som har Familie- og arveret kompendium 1. årsprøve 4 udgave til salg. Jeg vil MEGET gerne komme og hente den MED DET SAMME - mangler den virkelig til eksamen d. 3. jan. Ring gerne på 28777093. Hilsen Ulla -
Raferat af "Kimono mit hus"
ForumindlægJeg skal aflevere min opgave onsdag d. 3/5 kl 08:00 og jeg har meget brug for et referat af Kimono mit hus som er skrevet af Jan Sonnergård. Skynd jer og hjælp mig. På forhånd tak.Mette. -
Realisme
Forumindlæghey ville lige høre om der er nogle der har læst en af følgende tekster, og skrevet en analyse af dem muligvis?1. M.A.Nexø : Las Cigarreras, 19032. J. Smærup Sørensen : Som de sidste hallucinationer, 19763. Jan Søndergaard: Den tredje, hver månede. 2000 -
Intet - Betydningsbunken
ForumindlægI min klasse har vi læst bogen intet af janne teller. Vi skal skrive, hvad der er blevet lagt på bunken, hvem der gjorde det og hvilke konsekvenser. Nogle som har noget jeg kan bruge? -
Soldatens Paradis
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med Jan Stages "Soldatens Paradis"? Jeg skal skrive en littertær artikel omkring denne opgave og står på bar bund. Nogen som evt. kan hjælpe omkring rubrik og indledning? mvh Michelle -
kombinatorik hjælp
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe mig denne opgave. 3. På Mølholm Skole bruger man lærerens forbogstaver som forkortelse for deres navn. JL= Jane Lawaetz & PN = Pia Nielsen Hvor mange ”navne” kan det højst blive til?
