Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 2181 til 2200 af 181597
-
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
MATEMATIK på A-niveau!!
ForumindlægHer er nogle opgaver som jeg simpelhen ikke kan finde ud af, og det vil være en stor hjælp hvis nogle kunne hjælpe mig med dem. Opgave 1.009 En parabel er bestemt ved ligningen : y=x2-x-2 Bestem toppunktet for parablen. Opgave 1.011 En funktion f(x)=7 lnx – 2x2 Bestem monotoniforho... -
Matematik (*)
ForumindlægLøs hver af følgende ligninger for x E (0 ; 2pi)a) sin(x)=0,56b) sin(x)=-0,856Løs de samme ligninger for x E (-pi ; pi)a) sin(x)=0,56 x E (0 ; 2pi)sin ^-1(0,56)=0,5944x1=0,5944x2=pi-0,5944=2,5472b)????a) sin(x)=0,56 x E (-pi ; pi)sin^-1(0,56)=0,5944x1=0,5944x2=pi-0,5944=2,5472b)sin (x)=-0... -
HJÆLP: hvordan foregår spansk A eksamen?
ForumindlægJeg har spansk på a niveau og jeg har trukket en tekst som jeg skal til mundtlig årsprøve i (2g) i morgen tidlig. Mit problem er at jeg ikke aner hvad jeg skal derinde til årsprøven, jeg kan bare se at det tager 30 min? min lærer har ikke fortalt mig noget som helst om hvad jeg skal ... tak hvis ... -
Matematik
ForumindlægHej jeg er en dreng som er god til matematik på C niveau Jeg vil godt helt op og have det på A niveau. Mit spørgsmål er nu hvor svært er B niveauet fra c niveauet ??? og så videre til A niveauet ? Håber en kan svare mig ? -
eksamen..
Forumindlæghey...Nogle som har nogle foreslag til, hvordan man forbereder sig til skriftlig dansk eksamen? -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til Mat A skriftlig eksamen snart, og har derfor fundet en super god hjælp-guide til den skriftlige delprøve med hjælpemidler fra Studienet.dk. Jeg ville spørge jer, om I ved, om det er tilladt at gøre brug af studienet.dk's dokumenter, hvis de er downloaded til computeren. Jeg ... -
Træning af Matematik
ForumindlægHej! Jeg går på HF, og har matematik på niveau C. Jeg vil meget gerne træne selv, både til skriftlig med hjælpemidler, men også med den uden hjælpemidler. Er der nogen der kan anbefale et sted, website, bog eller ligene, der kan hjælpe mig med at træne matematikken? Håber nogen kan hjælpe;-) -
Samfundsfag A, eksamen i morgen - hjælp
ForumindlægJeg skal op til eksamen i samfundsfag i morgen, mundtligt. Jeg har trukket emnet Demokrati, magt og politik og har trukket følgende bilag - Bilag 1: Ugebrevet A4 11. januar 2013 Bilag 2: http://www.b.dk/politiko/corydon-og-el-klar-paa-hurtig-dagpengeloesning Bilag 3: Information 15. m... -
Matematik A - Differentialligning
ForumindlægI en model antages det, at en bestemt populations vækst er sådan, at antallet N af individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn) tilfredsstiller differentialligningen dN/dt = ((0,08t-1) / t) N , t>0,5 Det oplyses, at antallet af individer i populationen til tidspunktet t =1 er 1,... -
Matematik D eksamen ,Facit
ForumindlægHej Er der nogen der ved ,at hvor kan man finde FACIT af gamle matematik (niveau D ) eksamen opgaver??? MVH sofia -
Hjælp til matematik A aflevering (to opgaver)
ForumindlægHej. Jeg har problemer med disse to opgaver. Håber nogle kan hjælpe mig: 1) For en bestemt type kasse med kvadratisk bånd og låg er prisen for materialet: 10kr/m2 for låget 8kr/m2 for bunden og siderne. Kassens rumfang er 1m3 -Opstil et udtryk for den samlede materialepris som funktion af sidelæn... -
hvordan forberede mig til matematik mundtlig eksame???
ForumindlægHVORDAN FORBEREDER JEG MIG TIL DEN MUNDTLIGE MATEMATIK EKSAME FOR 10 KLASSE??????? hey. Jeg skal til en mundtlig eksame i matematik 10 klasse på mandag, Og jeg ved ikke en skid om hvordan jeg skal forberede mig. det ville være godt hvis nogen af jer kunne hjælpe mig, hvis i selv har været til en ... -
Eksamens træning
ForumindlægJeg er ved at øve lidt til matematik eksamen HHX niveau A,. og er ved at regne en af opgaverne,. jeg har prøvet at løse denne men er meget i tvivl derfor vil jeg gerne høre nogle bud på et godt svar/løsning. opgaven er fra typeopgave 1, matematik A fra 2005. denne opgave udgør 15%.: I 1873 blev... -
Eksamen Kemi A - HJÆLP!
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige med 2 spørgsmål, som jeg håber nogle andre kan svare på :-D Hvad er uorganiske reaktioner? Og kan man lave andre forsøg med reodx end en redoxtitrering? Tak på forhånd! -
Eksamen 2005
ForumindlægJeg var til skriftlig fysik eksamen(standardforsøg) i går og jeg synes at spørgsmålene var sværere end de plejer at være. Så jeg tænkte bare på om der var andre der havde det samme indtryk som mig og hvis det viser sig at man generelt har klaret sig dårligere i år giver man så karakterer efter det? -
Matematik A niveau
ForumindlægHej Studieportalen ! Jeg har et generalt spørgsmål ang. at finde forskrifter: Der findes forskellige typer opgaver om at finde en forskrift for f , en med uden hjælpe midler og en med hjælpe midler. Det ville være GULD værd hvis i gad at vise mig et eksempel med Beregninger med og uden hjæl... -
Hjælp matematik A niveau
ForumindlægSe vedhæftet opg -
Matematik A - differentiering
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad den ydre og indre funktion er? Er den indre funktion: x^3-12x? Og er den ydre funktion: e^x Med venlig hilsen Susanne -
En kugle i en kegle (Matematik A)
ForumindlægHej, jeg har MEGET svært ved denne opgave, og håbede på lidt hjælp herinde fra :) I en kegle er indlagt en kugle, således at kuglen rører keglens grundflade og krumme overflade. Keglens højde er 12 cmog radius i grundfladen er 5 cm a)Bestem kuglens diameter b) keglen fremstilles af t...
