Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2681 til 2700 af 3925
-
Mundtlig studenter eksamen!
ForumindlægJa, jeg skal til mundtlig studenter eksamen i dansk her på onsdag, og vi har jo fået pensum fra 1, 2 og 3.g, så der er jo masser at læse! Men man kommer op i en ulæst tekst, og derfor er pensum kun til repetition! Så jeg ville lige høre, hvor vigtig repetition er? Altså, jeg har ikke tænkt mig ... -
sammenlignende analyse og fortolkning
Forumindlæghej til dansk mundtlig eksamen, kan man risikere at trække to tekster, man skal sammenligne. I timerne plejer vi bare at have en enkelt tekst, vi snakker om. Så jeg ville høre jer, hvordan i griber en sammenlignende analyse og fortolkning an? Har i hovedvægten på den ene, og når der er noget d... -
artikel
Forumindlæghvis nu jeg kommer op i en artikel - hvad skal jeg så være mest opmærksom på? med hensyn til sprog- jeg har nemlig ikke styr på det med argumentation osv... -
Sofist/Retoriker
ForumindlægJag har lige arbejdet mig igennem Symposion og Sokrates Forsvarstale, med hjælp fra mine noter, og er flere gange faldet over ord som "Sofist" og "retorikker". Da det er et stykke tid siden jeg har skrevet noterne, kan jeg slet ikke huske hvad forskellen imellem disse to er. ... -
Eksamen, please.
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i Oldtidskundskab, og har i den sidste uge ikke bestilt andet end at læse, læse, og kigge på vaser osv. Er simpelthen udmattet, mit spørgsåmål er dog hvordan forgår eksamen helt konkret på den gamle ordning. Skær det gerne ud i pap, eller trinsvis for jeg er så... -
Hvordan man laver på afslutning på essay
ForumindlægHej! Jeg har lige gennemskrevet dette essay og er nu, fuldstændig usædvanligt, gået i stå i slutningen - jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal afrunde det! Jeg har ikke rettet det igennem endnu hvis i ser fejl, men jeg havde problemer med adverbium/adjektiv og nutids-s på verberne, hvilk... -
Perioderne!
ForumindlægJa, hvor vigtige er perioderne? Forventes det at man snakker om dem til eksamen? Har de forskellige perioder nogle kendetegn eller lign? Og, er det korrekt at rækkefølgen er følgende?: Minoisk Mykensk Geometrisk Arkaisk Tidlig klassisk Høj klassisk Sen klassisk Hellenistisk Romersk ? -
Det vigtigste ved eksamen!
ForumindlægEr vi enige om, at den tekst man får tildelt til eksamen, har første prioritet? -
Hvordan gjorde du?
ForumindlægSkal op til religionseksamen i morgen og føler mig også ret god rustet hvad angår baggrundsviden. Kunne god imidletid godt tænke mig at vide hvordan i, der har været oppe, fremlagde jeres tekst. Altså hvilken fremgangsmåde benyttede i? Og hvis i kan forklare lidt om hvordan i formidlede jeres ko... -
Avis artikel?
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og vurdere en avis artikel. er der nogle som har nogle gode modeller til at analyser en tekst samt et billede? -
Analyse af en bog
ForumindlægHejsa, jeg skal analysere en roman, men min lærer har skrevet at vi skal bruge metodiske overvejelser, hvad betyder det? Med hendes ord "En litterær analyse med metodiske overvejelser". Please help!! -
Synopsis! MEGET vigtigt
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal have lavet en synopsis i morgen der skal handle om Mediernes påvirkning på krig. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal lave en synopsis, og hvordan jeg gør det med netop dette emne? Jeg håber på nogen kan hjælpe mig en smule. Go' søndag! Mvh Maria -
"Resumé" ??
ForumindlægJa spørgsmålet siger sig selv .. - hvad er redumé? - er det en kort genfortælling af en novelle/opgave. eller ; - er det en kort genfortælling af din miniudgave af din opgave? jeg skal fx lave en kort resumé af en novelle. - hvad vil det sige jeg skal gøre her? -
Kants praktiske imperativ
ForumindlægVar Kant inspireret af kristendommen, da han formulerede det praktiske imperativ? "Gør mod andre, hvad du vil have, de skal gøre mod dig" er vel en mere forståelig omformulering af det praktiske imperativ, eller hvad? Eller: Efterlad toilettet, sådan som du selv gerne vil modtage det :) -
SRP - hvordan hæver jeg niveauet?
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP, min opgaveformulering lyder således: Du skal gøre rede for det gyldne snit og dets egenskaber. I din redegørelse skal du komme ind på geometrisk konstruktion af det gyldne snit og gyldne rektangler. Du skal gennemgå udvalgte matematiske sætninger om det gyldne s... -
Dansk
ForumindlægJeg vedligger et fil her, og vil gerne vide jeres mening om teksten jeg har skrevet. Det er vigtigt at vide om det er sådan man skriver et opgave eller ikke. Har brugefor det så jeg kan arbejde bedere på det, hvis der mangler noget. Tak i forvejen. ( jeg spørg ikke om I skal rett... -
SRP
ForumindlægJeg sidder nu i den situation at jeg har skrevet for meget i SRP, er blevet lidt i tvivl om hvor meget de forskellige dele egentlig skal fylde. Jeg ved godt der ikke er et korrekt svar til det. Men undersøgelsen er den som jeg har fået af vide skal fylde mest, da det er den der virkelig viser h... -
hjælp til novelle analyse "hunden" af niels hav
Forumindlægjeg har brug for lidt hjælp med en novelle analyse der hedder "hunden" af niels hav. -
hvordan man skriver rapport
Forumindlæghej alle sammen. er der nogle der har et godt link eller lignende til hjælp til rapport skrivning. -på forhånd tak -
lidt på bar bund - forstår det ikke?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl - hvad siger den her strofe: hvor smiler fager den danske kyst og breder favnen, når solklar bølge og sommerskyer og skib med lyst Altså i den første verslinje kunne det være besjæling - da den har menneskelig egenskaber, men hvad med det andet?
