Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2821 til 2840 af 160038
-
Matematik eksammen
ForumindlægHej skal op til matematik imorgen. Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle metoder, hvor man kan øve sig. Mange tak -
Opgave 8005 fra vejledende eksempler på eksamensopaver i matematik STX på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave denne opgave, som lyder: Bestem til differentialligningen y' + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Mange tak på forhånd :) -
mundtlig matematik
ForumindlægJeg har en ven der var til mundtlig matematik sidste år (2.), og han endte med at få 4, hvilket jo er rimeligt. Det der undre mig er dog at han sagde at censor havde sagt til ham at han havde fået 7 for hans fremlæggelse af rapporten og 00 for begge af de andre spørgsmål, så rapporten må have gæl... -
Matematik opgave
ForumindlægHej ., Er der nogen som kan hjælpe mig med, at læse den her opgave ? (a-x)(b-x)(c-x)(d-x)(e-x)(f-x)(g-x)(h-x)(i-x)(j-x)(k-x)(l-x)(m-x)(n-x)(o-x)(p-x)(q-x)(r-x)(s-x)(t-x)(u-x)(v-x)(x-x)(y-x)(z-x) .,. husk der er gangetegn mellem hver parentes ., jeg vil skyde på at faciten er : 0. på forhå... -
Hjælp til mat-A.
ForumindlægHej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :) -
bestemt a
ForumindlægEn som kan hjælpe? -
Eksamenssæt August 2010, Opgave 6
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem med en opgave. Den lyder som følgende: En kasse uden låg har kvadratisk bund. Rumfanget af kassen er 32dm^3. På figuren betegner x sidelængden i den kvadratiske bund, og h betegner kassens højde. Bestem h udtrykt ved x. Bestem den værdi af x, som gør kasse... -
Matematik...pls hjælp
Forumindlægheej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave en funktion er givet ved f(t) = 2 * sin(1,5 * t) + t a) beregn funktionens nulpunkter i intervallet t ∈ [ 0, 2 π] b) Beregn den afledede funktion f ' (x) c) Beregn tangenten til grafen i punktet der har førstekoordinaten 1. plz hjæ... -
Matematik A-Niveau d. 29 maj - Opgave 15
ForumindlægJeg vil gerne lige tjekke noget. Af dem som var oppe til eksamen i dag, hvordan lavede I opgave 15? Mig selv og dem jeg snakkede med er meget usikre. I en model for en bestemt kemisk reaktion omdannes et stof A. Mængden af stoffet A som funktion af tiden er en løsning til differentiallignin... -
matematik aflevering
ForumindlægI need help har en matematik aflevering som jeg ikke helt forstår og den skal aflever om 4 timer. jeg har det svært med forstår den, det ku være rart nogen der gider og forklar hvordan man laver det. -
MATEMATIK EKSPERTER?
ForumindlægHej, er der nogle af jer herinde som påstår at de er eksperter i matematik og godt ville hjælpe en knægt i nød med matematik eksamen på høj niveau? Hvis det er muligt er jeg meget åben ind for skype undervisning, og betaler gerne med penge. Kontakt mig hurtigts muligt. -
Sjov: Citater fra eksamensopgaven i dansk, maj 2009
Forumindlæg- "Jeg siger efterhånden flere ord på telefon end jeg gør ud af munden." - "Det er det lavere borgerskab, altså de svage samfundsgrupper, som læser gratisavisen Weekendavisen." - "Der er gået sport i at udlicitere sig selv, både på internettet og nu også på tv." - ... -
Mat a
ForumindlægPunkterne A(2,3) , B(12,4) og C(3,6) danner en trekant ABC En ret linje l går gennem punktet B har parameterfremstillingen. x=12+t y=4+t*-5 Bestem koordinaterne for de punkter p på linjen l, for hvilke areal af trekanten APC bliver 17 Nogen der kan hjælpe??? -
retooling a grass-roots
Forumindlæghey, har nødvendig brug for hjælp..og det haster! sidder lige foran " retooling a grass-roots (herold Tribunes) og skal skriver stil/referat og jeg ved ikke hvordan jeg gøre det bedst og hvordan jeg starter og....? ( har aldrig lavet noget før) er da en den gider og hjælp mig på vej??? de... -
matematik årskarkter
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at søge på en udannelse der kræver matematik B bestået, jeg har haft matematik på A men dumpede skriftlig 00. Det ser sådan ud: 2g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, det er så matematik B, da jeg var i 2g. 3g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, men skriftlig fik jeg ... -
Er Matematik på STX og HF det samme?
ForumindlægJeg sidder og skal op til eksamen på HF i matematik A, og ville gerne forberede mig ved at lave gamle eksamensopgaver, men jeg kan kun finde STX matematik A opgaver. Er det det samme som HF matematik A? -
Mat A hjælp
ForumindlægHej, Jeg forstår ikke denne opgave, det ville være dejligt med noget hjælp :) -
Matematik B
ForumindlægHey:\n\n1. Punkterne A(-1,1), B(3,5) og C(1,—3) er vinkelspidser i en trekant ABC.\n Tegn situationen og beregn trekantens sidelængder eksakt..\n Beregn længden af højden h fra A på siden a eksakt.\n Angiv tilnærmede værdier for de 4 beregnede stykker (1 dec.) og kontroller resultaterne på figure... -
Gennemsnit 7-trin skala(HTX)
ForumindlægNogen der har lavet et regneark til udregning af gennemsnitskarakter for 7-trins skalaen, for HTX elever. Har set dem for stx og hf elever, men intet for HTX elever. Håber der er nogen der kan hjælpe, eller har en anden nem metode til at udregne skidtet på :) på forhånd tak. -
Aktuar/forsikringsmatematik overførsel via Bachelor i Matematik
ForumindlægHej SP! Jeg afslutter STX til sommer og drømmeudannelesen er at blive Aktuar. Er der mange der søger ind i forhold til pladser? Jeg syntes snittet på kvote 1 er steget helt vildt, 8,5 i 11' og 10,0 i 12'. Jeg er usikker på om jeg har en chance for at komme ind via kvote 2 da jeg k...
