Matematik

Mat A hjælp

17. april 2019 af CathrineJO - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg forstår ikke denne opgave, det ville være dejligt med noget hjælp :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. april 2019 af OliverHviid

Anvend formlerne a=Δy/Δx og b=y1-ax1 for at bestemme f(x). Indsæt så f(x) i g(x) og løs g'(x)=0.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. april 2019 af AMelev

Opgaven


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. april 2019 af AMelev

a) Benyt formelsamlingen s. 17 (80) & (81)

b) Bestem forskriften for g(x).
Bestem max-sted (x) for g.
Da definitionsmængden er begrænset til ]0,70[, kan du evt. benytte grafværktøjet, bare du sørger for, at have he grafen i vinduet.
Du kan også bestemme det på sædvanlig vis ved at finde 0-punkter og fortegn for g' og derudfra monotoni for g.


Svar #4
17. april 2019 af CathrineJO

Hvad menes der emd formelsamligen? hvilken bog eller etc? 


Brugbart svar (1)

Svar #5
17. april 2019 af AMelev

Der menes den officielle formelsamling, som du må bruge til eksamen - har I ikke fået den (link eller fysisk)? Væn dig til at bruge den, så du bliver fortrolig med den, inden det går løs for alvor. Indholdsfortegnelsen er på side 4.
Der er stadig nogle fejl i denne elektroniske udgave, med det er ganske få. Forhåbentlig opdateres den snart med fejlene rettet.
Til eksamen får I udleveret et eksemplar, da I jo ikke selv må medbringe noget til prøven uden hjælpemidler.


Svar #6
17. april 2019 af CathrineJO

#5

Der menes den officielle formelsamling, som du må bruge til eksamen - har I ikke fået den (link eller fysisk)? Væn dig til at bruge den, så du bliver fortrolig med den, inden det går løs for alvor. Indholdsfortegnelsen er på side 4.
Der er stadig nogle fejl i denne elektroniske udgave, med det er ganske få. Forhåbentlig opdateres den snart med fejlene rettet.
Til eksamen får I udleveret et eksemplar, da I jo ikke selv må medbringe noget til prøven uden hjælpemidler.

Jeg har lige skiftet hold til mat a så jeg har ikke fået den endnu. Men tusind tak for kopien :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. april 2019 af StoreNord

Hvis der stadig er fejl i den elektroniske udgave, er det da en skandale!!


Brugbart svar (0)

Svar #8
17. april 2019 af AMelev

#7 Det var der for 14 dage sider, men det ser ud til at der er kommet nye udgaver. I hver fald er b i potesfunktioner ikke længere "afskæring med y-aksen. Om alle er blevet rettet, ved jeg ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #9
17. april 2019 af OliverHviid

Du behøver naturligvis ikke at liste alle fejlene, men kan du give et par eksempler? Jeg spørger blot af ren og skær nysgerrighed.


Brugbart svar (0)

Svar #10
17. april 2019 af AMelev

Den, jeg faldt over var, at der under potensfunktioner stod, at b var afskæring med y-aksen i HfB og StxB.
Jeg anmodede om, at betydningen af b = f(1) kom til at stå i FS på alle niveauer, men det er ikke kommet med. Betydningen af b er angivet ved lineære og eksponentielle, men er ikke angivet for potensvækst.
Der var vist nok flere, men jeg er ikke sikker på hvilke.


Brugbart svar (0)

Svar #11
17. april 2019 af OliverHviid

Interessant. Tak for svaret.


Brugbart svar (1)

Svar #12
26. marts 2020 af eduvers

Slettet

Skriv et svar til: Mat A hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.