Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2941 til 2960 af 3925
-
AT om Anders Breivik i Historie og Samfundsfag
ForumindlægHej :) Jeg skal til at lave en årsprøve i AT. Vores overemne er "katastrofer" og jeg har valgt at skrive i Historie A og Samfundsfag A. Mit spørgmål lyder og der er nogen der kender til nogle gode uddrag af Anders Breiviks manifest der kan beskrive enten hans handlinger eller hans ide... -
Novelle om Unge og Identitet
ForumindlægHej, jeg trak Unge og Identitet som overemne til min Dansk eksamen. Jeg valgte selv "Ondskaben" af Jan Gillou som handler om en ung drengs identitet, som udvikler sig efter hvad han oplever. Så det skal helst være en novelle om et ungt menneske, som går igennem identitets udvikling. Ma... -
(KS) - spm. ift. flerfaglig eksamen
ForumindlægI KS på HF i den flerfaglige eksamen, er det sådan, at når man skal lave sin synopsis, at man får givet en problemformulering, hvortil jan så selv skal lave nolge problemstillinger, som man vha. kan besvare selve problemformuleringen? Jeg har kun været il NF-eksamen sidste år, hvopr vi ligelede... -
Mat. træning?
ForumindlægHej Min datter har lidt besvær med Mat. Hun er godt begavet og jeg tror hendes mangler skyldes manglende interesse. Imidlertid VIL hun i gymnasiet og vil bruge 9.ende på at forbedre sin matematik. Er der evt en matematik-ekspert/student fra nærværende forum, i nærheden af Kbh./Nørrebro med gode ... -
Hjælp til introducerende artikel om krigsskildringer
ForumindlægHar lidt svært ved at komme igang med min opgave, den lyder sådan: Skriv en introducerende artikel om virkemidler i krigsskildinger Som en central del af din besvarelse skal du karakteriserer, hvordan krigen skildres i uddraget fra Herman bangs roman (tekst 6). inddrag i din artikel Jan Stages r... -
Yahya Hassan eller Casper eric.. Spørgsmål om genre
ForumindlægVi har læst et digt af yahya hassan og casper eric her inden jul .. og jeg har fået et spørgeark jeg skal udfylde.. Men der er simpelthen to jeg ikke kan svare på.. vi skal kategorisere det som genre.. altså om vi mener digtenes genre er interaktionlyrik eller central lyrik.. Vi har læst om Ja... -
Digte om fattigdom
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at lave en synopsis til den mundtlige danskeksamen ift. malerier fra Det moderne Gennembrud, jeg har valgt at analysere Jan Henningsens billede, "Sat ud", og jeg har svært ved at finde det rette digt til tekststykket som skal fylde en halv side. MIne lærere ... -
Biologisk virkning af stråling
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til noget om ståling og dens påvirkning til levende organismer. Mine spørgsmål lyder således: Hvordan påvirker beta- og gamma stråler den menneskelige krop? Hvorfor påvirker for meget stråling planternes levevilkår? Hvorfor har solens effekt en ekstremere effekt i... -
kristendom-hinduisme-etik-islam-nordisk mytologi
ForumindlægKære mennesker der ude, skal op til min sidste eksame i religion i morgen, men er i tvivl om hvordan jeg skal håndterer tingene i morgen. havde tænkt mig min disposition til i morgen skulle være; generalt om religion, redegørelse/analyse/fortolkning af trukket tekst, perspektivering( hvis der er... -
Hjælp skal rettes....dansk opg.
ForumindlægIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge. Hendes første ægteskab blev hun presset ind i af hendes mor. Ægteskabet var fo... -
eksamen
Forumindlæghvis der lige er en som vil kigge det jeg har skrevet indtil videre igennem for de værste fejl så ville jeg blive rigtig glad... :) Der text heißt „Metin und Martin” und der text ist von Alev Tekinay geschrieben. Resümee von „Metin und Martin“ Der text handelt von Metin der einen Ausländer ist.... -
Billedanalyse turner
ForumindlægHey Jeg sidder og skal analysere JMW Turners 'Odysseus'( http://www.1st-art-gallery.com/artists/Joseph%20Mallord%20William%20Turner/index_turner.html ). Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde n... -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
anbefal en kærlighedsroman.
Forumindlæger der nogle der kan anbefale en kærlighedsroman? :D -
Postmoderne
ForumindlægJeg er lidt forvirret. Er der en, der kan forklare hvilket tidsperiode postmoderniteten lå i, og hvad dens kendetegn er?Wikipedia har to artikler om emnet: Det ene med bindestreg, den anden uden.http://en.wikipedia.org/wiki/Postmodernityhttp://en.wikipedia.org/wiki/Post-modern -
Jura-studiet
ForumindlægHej Studi...Jeg er lige blevet færdig med 3.g og vil til at læse jura næste år. Men ved ikke hvilket universitet det er bedst at studerer på. Vil tro undervisningen på jura er tilpas regelret til at undervisningen er nogenlunde ens, passer det?Kom gerne med hints fra jurastudiet.../Casper -
franske sangere?
ForumindlægHej! Er der nogen, som kender nogle franske sangere? Jeg kender kun Calogero, men der er sikkert mange andre...? -
MATEMATIK-HJÆLP!
Forumindlægen så simpel opgave uden hjælpemidler som denne, for har lært om 2.gradsligninger: bestem de tal k, for hvilke ligningen x^2+4x+k=0 har mindst én løsning -fattede ikke de tidligere svar jeg fik -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
OT
ForumindlægEr jeg fuldstændig gal på den, når jeg siget at OT for CH3COOH er 0
