Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3001 til 3020 af 154032
-
AT eksamen i matematik og Biologi
ForumindlægHej, jeg skal til AT eksamen på mandag, og ville høre, om det er nok ikke at have lavet nogle udregninger i matematik selv, hvis man har kigget på en matematikkers model? Det er en matematiker som har lavet en model for hvor grænserekorden for 100m løb ligger, og det er den jeg har taget udgangsp... -
biologi-kryds og tværs
ForumindlægJeg er stødt på et par ord i en kryds og tværs som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. 1: Netværk af membraner. 14 bogstaver. 2: Organeller med enzymer. 9 bogstaver. 3: Gravid. 7 bogstaver. 4: OPtagelse af stoffer ved indfoldning af cellemembranen. 10 bogstaver. Det er nogle rimeligt lange ord... -
Biologi BLODTYPER og krydsningsskemaer!
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at lave genotyper og krydsningsskemaer, nogle der kan hjælpe med at forklare hvilke genotyper der er og hvordan i kan se det.. ? -
Biologi osmose/ oppustede maver.
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad det er der sker når underærnærede børn får oppustede maver? Skal svare på det i forbindelse med en rapport om osmose. -
Hjælp til SRP ( Biologi og historie)
ForumindlægJeg skal redegør for det sociale forhold, der herskede blandt arbejderklassen i 1800-tallet, med fokus på Danmark, men jeg kan ikke rigtig finde noget, nogen der kender noget til det? -
Energi inden for biologi
ForumindlægHej er der en person der kan hjælpe med hvilke svar der passer til dette spørgsmål. Energi: Hvordan udvikler levende organismer energi? Er det ikke gennem fotosyntese og respiration processen. Planter og træer laver fotosyntese og vi mennesker og dyr laver respiration? Eller er svarene helt f... -
Biologi - DNA-analyse
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave om pelsfarve hos ulve. Jeg håber i kan hjælpe mig, med spørgsmålet under. "Den samme mutation for sort pelsfarve ses også hos hunde. Forskere har bestemt, at mutationen ikke findes i stamformen til hund og ulv. Mutationen er opstået hos hunde og er blevet ove... -
AT Etik: Biologi / Engelsk
ForumindlægHej, Jeg skal lave en mini synopsis i mit AT-forløb, hvor fagene Biologi og Engelsk skal kombineres i en problemformulering. Det jeg er i tvivl om er hvordan, og på hvilken måde, jeg skal inkorperere Engelsk i Biologi. Biologien består grundlæggende i Kloning og fosteranalyse. Overemnet... -
Matematik A STX juni 2010 resultater?
ForumindlægHej folkens Er der nogen der ved om resultaterne fra den skriftlige prøve her d. 1/6 er til at finde et sted? Jeg har fundet selve opgavesættet på Undervisninsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde en resultatliste. Anyone? -
matematik skriftlig eksamen
Forumindlæghej folkens..Nu er det jo sådan at jeg snart skal op i matematik skriftlig eksamen. Da jeg nu skal afslutte matematik, skal jeg nu helst ikke dumpe.. så er der nogle af jer der kan give mig nogle gode råd til at blive god.. jeg laver nemlig altid nogle dumme fejl..Så vil jeg spørg, hvad man SKAL ... -
Biologi og dansk - barnløshed
ForumindlægHallo alle sammen. Som så mange andre 3.g'ere sidder jeg og skal til at vælge fagkombination og emne til min AT eksamen. Jeg har tænkt lidt på barnløshed og tænkte, at jeg kunne forklare, hvad der skyldes, at flere og flere ikke er i stand til at få børn, og hvordan det påvirker deres liv... -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej allesammen! :) I går var jeg til min første terminsprøve, som var matematik, og i dag var det dansk skriftlig fremstilling. Sættet var fra maj 2011 og jeg valgte nr. 1, essayet, som handlede om at gøre nuet betydningsfuldt osv. Jeg synes selv, at det gik meget godt, men kom så til at ... -
Biologi om hjertet og kredsløb
ForumindlægHej. Jeg hedder Celina og går i syvende klasse. Jeg er ved at skrive års opgave og skal skrive om hjertet og kredsløbet. Er der nogen herinde der har gode ideer til hvilke underemner jeg kan tage? Det ville være en virkelig stor hjælp! På forhånd tak, Celina -
Tre opgaver i skriftlig opgave.
ForumindlægGennem en årrække har danske mælkekøers mælkeydelse været: Årstal 1975 1980 1985 1990 1995 1998 År efter 1975, x (år) 0 5 10 15 20 23 Mælkeydelse, y (kg/år) 4495 ... -
Biologi B 24-timers eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg har netop her til morges været oppe og trække emne til biologi b-muntligt. Jeg trak overemnet gener. Jeg ville derfor spørge om der er nogen, som har gode noter til enten: - allele gener - autisomal nedarvning - kønsbunden nedarvning - og hvordan man kan afgøre ... -
Hvor god bliver det forventet at man er til eksamen i begynderfransk A?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg lige er begyndt på mit sabbatår, og jeg skal muligvis bruge begynderfransk A for at komme ind på et bestemt studie. Der er desværre ingen VUC'er i nærheden af mig, der udbyder faget som suppleringsfag, men jeg har mulighed for at blive tilmeldt som selvst... -
Matematik A 2013 24/5 opgave 15
ForumindlægHey studieportal. Jeg er i den situation, at jeg på onsdag 29/5 skal op i matematik A skriftlig og er derfor igang med regne sættet fra den 24 maj igennem. Jeg er kommet i problemer med opgave 15 A, som er vedhæftet. Kan sagtens via pythagaros og isolering finde siden bc, men hvordan hv... -
Tysk A skr. eksamenen. Gode råd.
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX og skal til skr. eksamen i tysk A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle der har været oppe sidste år elelr før, som har nogle gode råd, guide til hvordan man gør det bedst, gamle opgaver etc., som I har lyst til at dele med? Jeg har tjekket både på studiene... -
Biologi og dansk/psykologi
ForumindlægJeg vil rigtig gerne skrive i biologi til AT. Jeg har tænkt på rusmidler (bio + psy), men er stadig ikke helt sikker på, om rejsen må være psykisk?! Ellers har jeg overvejet noget med nogle sygdomme. Nogen forslag til, hvordan dette kan kombineres med dansk? Evt. er værk som omhandler en rejse + ...
