Fransk

Hvor god bliver det forventet at man er til eksamen i begynderfransk A?

09. august 2018 af bummelumbumbum - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg står i den situation, at jeg lige er begyndt på mit sabbatår, og jeg skal muligvis bruge begynderfransk A for at komme ind på et bestemt studie. Der er desværre ingen VUC'er i nærheden af mig, der udbyder faget som suppleringsfag, men jeg har mulighed for at blive tilmeldt som selvstuderende med eksamen i maj/juni 2019.

Jeg taler fransk. Jeg havde faget på ungdomsskolen, og jeg har siden da lært noget mere ved bl.a. at læse bøger og artikler, samt ved at bruge hjemmesider som Duolingo og Lingvist.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af, hvor god det bliver forventet at man er til mundtlig og skriftlig eksamen i fransk A. Bliver det f.eks. kun forventet, at man har styr på basal grammatik (f.eks. passé composé) eller skal man også have styr på det lidt mere avancerede (f.eks. subjonctif passé)? Bliver det forventet til mundtlig eksamen, at man med lethed kan udtrykke sig med lange og komplekse sætninger? Bliver der stillet større eller mindre krav end til eksamen i fortsættersprog B?

Det ville også være virkelig fedt, hvis nogen havde en gammel skriftlig eksamensopgave, jeg må se.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2018 af ChemistryIsKey

Hvis du googler "Fransk begyndersprog A uvm", er første link en PDF om de konkrete læringsmål fra undervisningsministeriet :)


Skriv et svar til: Hvor god bliver det forventet at man er til eksamen i begynderfransk A?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.