Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 3001 til 3020 af 65692
-
Iforhold til stx 1g
Forumindlægjeg har lige afsluttet 1g med i snit på 5,5 , jeg ville høre om man stadig kan ændre dette gennemsnit i 2g ? om jeg stadig har chance til at ændre det? -
SRO i fysik og matematik
ForumindlægHej Jeg skal lave et mundtligt forsvar. jeg har haft fysik og matematik som fag. Jeg er i tvivl om hvodan jeg skal snakke om metode. Jeg har jo brugt hypotetisk-deduktiv metode og aksiomatisk-deduktiv metode. Men hvordan skal jeg 'diskutere' mine metodevalg, og snakke om svagheder/styr... -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
Hjælp til matematik
ForumindlægInkubationstiden for banafluers æg afhænger af temperaturen og kan beskrives ved funktionen f(x)=14,1+1208*e^(-0207x), hvor f(x) er inkubationstiden målt i timer, og x er temperaturen målt i grader. hvordan bestemmer jeg inkubationstiden for æg, der har temperaturen 30 grader? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej alle Jeg sidder med følgende opgave, som jeg desværre ikke kan løse. Har prøvet med "vinket" :( Tak på forhånd -
forberedelse til skriftlig eksamen
ForumindlægHvordan forbereder i jer til skriftlig biologi? hvilke emner er især vigtige at have styr på? -
"Gode ideer" i matematik
ForumindlægNår man laver beviser i matematik, får man ofte en "god ide". Hvad betyder det? Er det, fordi man ofte laver beviserne "bagfra", dvs. starter med det man vil bevise, og så regner bagud? Eksempel: 1) Man vil bevise at en ligning 0 = ax^2 + bx+ c har løsningerne x = (-b+-sqr... -
hjælp til eksamen om 2 timer
Forumindlæghejlige et sidste spørgsmål inden jeg skal op i mundtligt matematik om to timerhvorfor har linje i 3 dimensioner kun en parameterfremstilling og ikke en ligning?i 2 dimensioner har en linje jo både en parameterfremstilling og en ligning -
Eksamens opgaver B niveua
ForumindlægHejj. Jeg kunne godt bruge nogle opgaver fra en årsprøve i Matematik på B niveua til at øve på. Vil blive glad hvis nogen gad at lægge et link ind med en årsprøve ;) På forhånd tak -
eksamen... rækkefølge af elever
Forumindlæghvem bestemmer hvad rækkefølge eleverne skal op på i Gymnasiet? er det læreren eller ministeriet? jeg mener hvis en hel klasse skal op til matematik, hvem bestemmer så rækkefølgen eleverne skal op på? kunne godt være en herinde vidste det... f.eks. hvis der er en lærer. -
It-værktøjer til skriftlig matematik
Forumindlæghej. Er der nogen der kan anbefale programmer til udregning af diverse matematiske formeler? jeg har et program nu til at beregne trekanter og det virker helt perfekt hvis man hurtigt skal have et overblik, men funktonerne er begrænsede, så hvis der er nogen der kender til andre små programmer de... -
hjælp til mdt. eksamen (differentiallignger)
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mdt. matematik A. Den ene af eksamensspørgsmålene som handler om differentialligner jeg kan virkelig ikke finde ud af det. jeg vil det ikke hvad jeg skal gør. har læst i grundbogen og forstår det stadigvæk ikke. spørgsmålen lyder således: DIFFERENTIA... -
Eksamen spoergsmaal: ligning
ForumindlægJeg skal op til matematik C mundtlig snart og vil meget gerne have lidt hjaelp til denne opgave. Du skal redegoere for loesningsregler for ligninger Forklar, hvordan foeglende ligning kan loeses grafisk x + 4 = 3x -2 Redegoer for opstilling af formler til loesning af praktiske problemer. Vi... -
Søger hjælper til eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i matematik b-niveau til december, og har brug for en hjælpende hånd. Jeg tager faget som supplering, grundet de nye adgangskrav til universitetsuddannelserne. Jeg startede i september, så det er kun 3 1/2 måned jeg har undervisning. Jeg har brug for en hjælper, som jeg... -
Matematik hjælp hurtigst muligt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering, som hedder studentereksamen d. 15 august 2012, og jeg vil gerne sammenligne mine svar med andres, inden jeg afleverer den. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har lavet opgaven, som jeg kan se? Det ville hjælpe mig rigtig meget, da jeg læser på fjernunder... -
matematik aflevering, opgave om laks
ForumindlægHejsa! jeg står med en aflevering omkring laks. Opgaven lyder: Hvad er laksens vægt når den er 97 cm? Her er en tabel over laksens længde i cm og vægt i kg. Laksens længde (cm) 50 60 70 80 90 100 105 Laksens vægt (kg) 1,29 2,19 3,47 5,26 7,45 ... -
Naturgeografi - hjælp til min næstsidste gym eksamen
ForumindlægJeg har 24 timers forberedelse, så jeg trækker på alle mulige og ikke mulige ressourcer, håber at der er en venlig og vidende sjæl der kan hjælpe mig- Jeg skal svare på hvorfor det kunne gå så galt da cyklonen Nargis ramte Myanmar/Burma. Jeg skal inddrage geofaglige begreber som tropisk orkan... -
Har brug for Noter til skriftlig eksamen
ForumindlægHej, jeg havde dumpet min skriftlig matematik eksamen som jeg nu skal tage om. så jeg ville spørge om der er nogen der har nogle gode noter som jeg kunne få og bruge. Jeg skal starte i et turbohold på vuc, så det ville være en stor hjælp. :) -
Hvad betyder Indekstal? Eksam !! hjælp pliiz
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksam. PLiiiz HELP HELP Gør rede for hvad der mendes med indekstal og giv et eksempel på, hvodan indekstal kan bruges til at sammenligne talserier. -
Hjælp til skriftlig matematik B - niveau 2008
ForumindlægKære Medlemmerne... Er der nogen der har resultater til skriftlig eksamen mat b-niveau. det er HF matematik B niveau..
