Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3421 til 3440 af 127115
-
Formalia omkring SRP
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre skrive SRP og har netop fået udleveret min problemformulering. Skal jeg løse problemformuleringens dele i den rækkefølge, de er skrevet i? Min problemformulering består af 3 dele - først en biologidel, dernæst en historiedel og slutteligt en blandet biologi- og h... -
Har du været oppe i dansk??
ForumindlægHej, Nu er der ikke længe til alle studenterfesterne, men først - en dansk eksamen... Jeg skal til dansk eksamen på onsdag - og tænkte om der var nogle der har været oppe i dansk, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? Hvor meget k... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
2 tangenter på cirkel - 1 punkt
ForumindlægHejsa jeg har fået opgaven: Cirklen: x2 + y2 - 6x - 2y + 6 = 0 Så centrum er (3,1) og radius er 2 spørgsmålet er så: Givet punktet P(0,-1). Bestem en ligning for hver af de to tangenter t1 og t2 til cirklen, der går gennem P. Nogle der kan hjælpe? -
Kunstnerisk fag...huuh??
ForumindlægHey!Tænkte på, om der er nogen herinde der ved, hvordan en billedkunst eksamen foregår?! Jeg har selv mediefag, som kunstnerisk fag, men kunne godt tænke mig, at vide, hvad man ellers gør i sådanne fag som billedkunst mht. gym.eksamen???... -
punkter haster
ForumindlægAfgør om punkterne (-4,5;7),(3,12) og (7,15) ligger på en ret linie? -
parabel ved 2 punkter og en tangent
ForumindlægHej Opgaven som jeg har problemer med lyder på at jeg skal finde en forskrift for en parabel ud fra tangenten som rører parablen i punktet (8;4,006). Tangenten danner en vinkel med x-aksen på 26.6 grader og det giver den en hældning på 0,50076. parablen går gennem (8;4,006) og punktet (14;3) ... -
EKSMAEN
ForumindlægHej allesammmen : Kan i hjælpe med dette spørgsmål? Forklar hvad en mutation er og vurder konsekvenserne af forskellige typer mutationer. Det er den sidste jeg er i tvivl om. TAK på forhånd! -
Jura AU
ForumindlægHej folks! Nu er man jo snart godt og grundig nervøs, he rop til den 30. Ville lige høre hvad er tror adgangskvotienten til Jura på AU kommer til at ligge på? Sidste år var den 7,2. Mit gennemsnit ligger på 8,3, tror I jeg har en chance? Held og lykke til jer alle. -
Henrettelsen - haster!
ForumindlægJeg skal analysere Henrettelsen af Tom Kristensen. Men der er en strofe jeg ikke forstår; Nu pudser Bødlen fjerde Gang sit Sværd med samme Klud, mens Nummer fire ramler om, og Blodet pøser ud, og Bødlen træder ganske nær; jeg skelner Hæftet på hans Sværd, et Dragesving paa Hæftets Ring. Det e... -
Reaktion i accelerator
ForumindlægTo protonstråler kolliderer. Protonerne har den kinetiske energi 1,12·10-6 J. Ved kollisionen kan der dannes protoner og antiprotoner ved denne reaktion p+p→p+p+p+antiproton Vi skal forklare, at de kolliderende protoners energi er tilstrækkelig til, at denne reaktion kan finde s... -
Psykologi: hjælp til Freud
ForumindlægHej Mennesker! Jeg skal op i psykologi i morgen og jeg kan ikke helt finde ud af Freud og hans personlighedsmodel. Jeg forstår godt hvad id, ego og superego står for. Men altså hvis man f.eks. har et svagt id, ego og superego eller modsat et stærkt id, ego eller superego, hvordan kommer det så ti... -
Dansk
ForumindlægHeyjeg skal snart skrive danskopgaven, så ville lige høre om der er nogen der har stiftet bekendskab med bogen "Kunsten at græde i kor"? -
Gammel ordning
ForumindlægHej folkens Jeg vil høre om der er nogen som har arbejdet med emnet Gammel ordning . Jeg er fuld i gang med at forberede til mat skriftlig, men har ikke de helt store noter til gammel ordning emnet. Hvis der er nogle der har nogle gode noter omkring dette emne, så vil i ikke nok sætte dem ind h... -
Tysk oversættelse
ForumindlægKan jeg få hjælp til at rette min tysk oversættelse? -
Rim
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at lave en analyse af Natasjas sang "Gi mig dk tilbage", men jeg har ikke så meget styr på rim (altså enderim, parrim, bogstavrim osv osv..) Håber i vil hjælpe mig med det.. Hvilke slags rim er der? og kan i give et eksempel af hvor i sangteksten rimmerne er på? ... -
Kemi mængdeberegning og absorptionsspektre
ForumindlægHej allesammen jeg sidder med en aflevering til i morgen og er gået i stå med et par opgaver, håber der er nogle kloge hoveder der vil hjælpe :) opgave 1: I praksis fremstiller man naturligvis ikke 10kg kalksalpeter ad gangen. ved en given produktion går man ud fra 10 tons calciumcarbonat, o... -
Nutid og datid
ForumindlægHej Måske er det et dumt spørgmsål, men må man godt blande nutid og datid? Jeg skal fortælle om middelaldere og så analysere et billede fra middelalderen. Må jeg så godt bruge datid, når jeg fortæller om perioden, og så nutid, når jeg analysere billederne? -
Hjælp mig er ved at dø :D
ForumindlægHey folkens jeg er en ung fyr som har brug for lidt hjælp til at rette noget jeg skal sige til en fremlæggelse imorgen. Håber i kan kigge lidt på den og fortæl mig hvad der skal rettes For hundreds of years people have put some message in the type of clothing they wore. Long ago people started wa... -
ideer til udførelse af forsøg
ForumindlægEr der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får den reaktion til at forløbe CO2 + H2O+ 2NaCl --> Na2CO3 + 2HCl Ved vi skal bruge en kolbe, hvor vi gennem et rør tilsætter CO2, til vandet og saltet som er i kolben. Men skal man varme det op eller ?
