Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3461 til 3480 af 160716
  • maj 2014 problemregning

    Forumindlæg
    hej allesammen nogle der kan hjælpe med problemregningen maj 2014. det haster. spørgsmålet er 5.4 og her er introduktionen til spørgsmålet: Eleverne vil finde på en regneopskrift, der altid ender med et tal, der er 10 større end det tal, de vælger i linje 1. De begynder med at skrive et regneud...
  • Matematik....Vektor

    Forumindlæg
    Hej, kan nogen hjælpe mig med denne opgave?I et koordinatsysten er givet vektoren a = (2,-3). Om vektor b oplyses, at a*b=4 og a*b= -19Bestem koordinatsættet for b ?Opgaven er fra eksamensopgaver i matematik,matematisk linje 1 årigt forløb til a niv...Håber nogen kan hjælpe... Tak! :)
  • Matematik ligninger - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg en ligning, hvor man ikke må gange parenteserne ud?? Opgaven lyder: "Løs hver af de flg. ligninger (uden at gange parenteserne ud): a. (3x-2) * (20-5x) = 0 Håber meget, I kan hjælpe. På forhånd tak! :)
  • Matematik, problemregning

    Forumindlæg
    Hej alle:) har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til problemregning i matematik? Og kender I nogle gratis hjemmesider, som kan hjælpe én med at blive bedre til matematik? Håber at I kan hjælpe, forsæt en god dag:)
  • AT 2013 kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft.
  • Matematik opgaver

    Forumindlæg
    Er der nogen, der vil være søde at hjælpe med opgaverne:1. Gør rede for, at cirklen (x+109)^2+(y-413)^2 har netop to fælles punkter.2. Gør rede for, at cirkelbuen, der starter i A (1,0), går gennem B(5,4) og ender i C(9,0), er graf for en funktion f med forskriften f(x)= kvadratroden af -9+10x-x ...
  • fs-10 maj 2010

    Forumindlæg
    HJÆLP er der nogen der har et rette ark til fs-10 fra maj 2010?? Har ikke nok point ti lat hente den på skolehjælpen! fs-10 starter ud med "hej Matematik" på Samsø Festival
  • Matematik eksamenssæt skriftlig B

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har facit til eksamenssættet fra d. 24. maj 2019 matematik B? Eller d. 21 maj?
  • Matematik eksamen snart, en Der kan forklar mig hvad KEG skal på opgave a og b

    Forumindlæg
    Kig vedhæftet dokument ?
  • Sproglig matematik

    Forumindlæg
    Hej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak
  • fsa maj 2014

    Forumindlæg
    Hej venner, Er der en der vil være så venlig at vedhæfte en fil med skabelonen til fsa maj 2014? Altså uden svar, men bare opgaveformulering. Det kan f.eks. være som en pdf eller et andet dokument, som word. Tak på forhånd.
  • FSA maj-juni 2003 Hjælp HASTER!

    Forumindlæg
    Hej Nogle som har lavet FSA maj-juni 2003 som handler om fodbold og parken? :D Jeg har brug for hjælp til opgave nr 1,6 som lyder: Vis en beregning for, hvor langt gartneren skal køre for at slå græsset. Kan I hjælpe mig til hvordan jeg viser en beregning for det????
  • Matematik i Måneby

    Forumindlæg
    Nogen som der ved hvordan, man kan skagge matematik i måneby gratis, eller har downloade link til den??
  • matematik c.

    Forumindlæg
    Jeg mangler en formelsamling, som jeg kan bruge til matematik c-niveau. Nogen der ved om det kan downloades gratis et sted?
  • Bestået i matematik

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået 7 i matematik skriftlig på A niveau og jeg skal op til den mundtlige her på tirsdag. Så jeg ville bare spørge, er jeg bestået faget selv hvis jeg får 00 mundtlig?
  • har man FSA måde i december og maj??

    Forumindlæg
    hej alle jeg har lagt mærke til at der er fsa i december og maj så jeg vil bare spørge om man skal op i FSA to gange. f.eks. er der fsa 2012 maj og fsa 2012 december tak på forhånd
  • Venstrecentrerede matematik

    Forumindlæg
    hvilket environment skal jeg bruge, hvis jeg gerne vil have flerlinjet venstrecentreret matematik? gather centrerer omkring midten. i øjeblikket bruger jeg align med & placeret helt ude til venstre, er det måden at gøre det på i LaTeX?
  • gennemsnit stx

    Forumindlæg
    Hej hvad skal man gange gennemsnittet med hvis man direkte efter gymnasium læser videre?
  • Tag matematik helt om.

    Forumindlæg
    Hej jeg vil høre om det er mulig at tag matematik helt om, altså fra c til a niveau om igen. Grund til det er at jeg er dumpet i matematik a. Derfor vil jeg gerne prøv at start fra bund af og arbejde på det i et år, så jeg muligvis består. Da jeg gerne vil læse Biologi, hvor matematik a er et kra...
  • STX til HTX?

    Forumindlæg
    Hej. Dette spørgsmål er mere rettet mod en anden person, hvor jeg var delvis nysgerrig over om man kan skifte fra en stx linje til en HF også vidre til en HTX linje? Personen her? Er på prøve inde på vores 2 HTX linje. Hvor personen har informeret os om, at de har desuden gået på en STX linje...