Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3641 til 3660 af 14099
-
Meiose & Mitose, HJÆLP!
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål, som er følgende: Er det 1. meiotiske deling eller 2. meiotiske deling, der mest ligner mitosen? så skal jeg argumentere for mit svar? Nogle der kan hjælpe!! -
Please kig ind- ik ignorre, ret vigtigt
Forumindlæghvad sker der hvis man afbrænder nitrogen ? -
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
Meiose - Ægcelledannelse
ForumindlægHej jeg skal til eksamen fredag og sidder og kæmper med spørgsmålet "-Forklar hvor og hvornår ægceller dannes" Som jeg har forstået det dannes de i fosterstadiet ved meiose. Men nu hører jeg fra en af mine venner at 2.del af meiosen først forekommer hvis ægget bliver be... -
kromosomer og tetrader
ForumindlægHar prøvet og at søge på nettet hvad tetrader er i forhold til kromosomer, men der dukker ikke noget op. Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad det er? Har vedhæftet et billede hvor der står noget om det, men jeg forstår det bare ikke. -
Kuldioxid
ForumindlægHvad er kuldioxid? -
Dna og gift
ForumindlægHej har lidt problemer med denne opgave: giften er særlig hård overfor leveren, hvorfor? Her tales der om giften i grøn fluesvamp, der påvirker en på denne måde: Vi har et ”lager” med et antal færdig RNA-molekyler, der bruges til cellens proteinsyntese. Da RNA ikke lever for evigt ... -
Hjælp til opgaver om gensplejsning - VIGTIGT
ForumindlægEn sød sjæl der vil hjælpe mig med de 3 nedestående spørgsmål? Har prøvet mig frem, men kan simpelthen ikke finde ud af det. 1. hvad kan bakterier og bioteknologer bruge plasmider til? 2. Hvordan bruges transformation i forbindelse med fremstilling af transgene planter? 3. Hvilke fordele vil d... -
Truet!
ForumindlægGoddag alle studi bruger. Jeg har en besked om at jeg personligt blev truet i dag. og læreren gør intet ved det. Læreren fokuser kun på hvad læreren selv siger til andre elever og er har ingen orientering om hvad den ene elev gik hen og sagde til mig eller kiggede om der var nogen der havde kaste... -
AT - Selviscenesættelse og Facebook
ForumindlægHej alle. Som overskriften fortæller, er mit AT emne: Selviscenesættelse og Facebook. Mine fag er Samfundsfag (A-niveau) og Dansk. Mit problem er at jeg har svært ved af finde en god "case/sag", hvor mine problemstillinger bliver for "svage". Mine tanker har produceret følgen... -
Hvordan indskrænker jeg dette
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til at skrive SSO og mit emne er borgerrettgihedsbevægelsen i USA. Der er mange ting, jeg synes er spændende, men min lærer har sagt, at jeg skal fokuserer på ét punkt/begivenhed..Dette er, hvad jeg synes er spændende omkring emnet: - Efter den amerikanske borgerkrig, b... -
Stygotius, jeg venter stadig på svar.
ForumindlægDu kan finde de spørgsmål jeg omtaler her: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1558624&page=3 Jeg har indset at du er en stædig tyr: det med mellemøsten har intet at gøre med hovedemnet, det er et helt andet emne for sig selv. Racist tror jeg næppe du er, dog er du stadig arrogant... -
Enhedslisten
ForumindlægHej Jeg sidder med en samf. opgave omkring Enhedslisten. Er der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvilke politiske emner bør enhedslisten fokusere på? Jeg ved, fra en tabel, at de ikke har særlig mange ældrer vælgere og størstedelen af deres vælgere har hus bruttoindkomst på u... -
Gode råd til Fysik B eksamen STX
ForumindlægJeg skal op i fysik B eksamen på torsdag. Under selve prøven skal vi arbejde 1,5time i grupper, hvorefter vi skal udføre et eksperiment. Derefter har vi 24min forberedelse, til at forbedrede en fremlæggelse/besvarelse af et teoretisk spørgsmål. Er der nogle der kan beskrive dette teoretiske spørg... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal, som mange andre, skrive SRP snart. Det store problem er bare at jeg ikke engang er sikker på hvilken fagkombination jeg skal tage. Mine studieretningsfag er Engelsk A, Samf A og Mat B, dog er matematik udelukket. Så overvejer at vælge engelsk og dansk med fokus enten seriemordere e... -
Rettelse pls 3 llinjer
ForumindlægLudvig Holberg er født i 1684 og opvokset i Norge. Han er forfatter til 33 komedier, hvor den tredje, ”Erasmus Montanus”, er et af hans mest kendte værker. Komedien er skrevet i 1723, dvs. under oplysningstiden, tiden hvor ligestilling, frihed og ikke mindst fornuft er nøgleordene. Ma... -
Er det her en god ide - kom gerne med bedre mere originale ide hvis i har nogen.
ForumindlægSRP - ide Hej... :) Hvad synes i om den her ide som SRP emne: Psykologi: hvordan barndommens oplevelser, især stress og omsorgssvigt, påvirker hjernens udvikling og adfærd. Bioteknolgoi: Hvordan stresshormonet kortisol spiller en central rolle i barnets følelsesmæssige og kognitive udvikling... -
SRP - Kina
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP om Kina, og min opgaveformulering lyder: Redegør for Kinas økonomiske vækst, fra 1978. Vurder hvilken betydning den økonomiske vækst har haft for den regionale- og befolkningsmæssige udvikling, samt de erhvervsmæssige- og befolkningsmæssige konsekvenser af den økonomiske ... -
AT i Religion og Mediefag om havet. Analyse af Blackfish
ForumindlægVil gerne lave min AT med faget mediefag og med dokumentaren Blackfish(Dokumentar om spækhuggere i SeaWorld) som den film jeg vil analysere. Dertil er der mange vinkler at tage, men den jeg hovedsageligt havde set mig for øje, var i forbindelse med Religion, med fokus på det etiske aspekt. Mit sp... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem...
