Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3781 til 3800 af 154032
-
Eksamensprojekt HF enkeltfag: Kemi og Biologi – kvælstof i naturen
ForumindlægHej! Jeg står og mangler lidt inspiration til mine problemstillinger vedrørende kvælstof i naturen. Der er tale om en fagkombination af biologi og kemi, hvor jeg skal udrette et mundtligt oplæg. Jeg mangler spørgsmål der både dækker kemi og biologi. Problemformulering: Hvilken rolle spiller kvæl... -
Dansk skriftlig eksamen - Essay (Fodnoter)
ForumindlægJeg var til skriftlig eksamen i dansk i fredags. Det var med netadgang, og vi skulle derfor bruge materiale fra internettet i vores stil. Jeg valgte at skrive essayet, og jeg er kommet meget i tvivl om noget her bagefter. Det er om man skal have fodnoter i et essay eller ej? Jeg har f.eks. skre... -
Hvornår er man dumpet til B eksamen, og hvor mange fejl må man have i den skriftlige?
ForumindlægHey Jeg står i den situation, at jeg ikke ligefrem er skide god til matematik. Derfor er jeg også en smule nervøs for, hvad der egentlig skal til før jeg dumper. Lad os sige, at jeg kun skal op til skriftlig. Får man så stadig 02, hvis man bare får 1 rigtig i både den uden og den med hjælpemid... -
Bioteknologi A eller Fysik A?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal meget snart til at beslutte mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, da jeg snart skal ud af 9.klasse. Og mit spørgsmål lyder derfor således; Hvilken studieretning mener I ville være bedst for mig - Biotek A, Matematik A, Idehistorie B eller Fysik A, ... -
Biologi: præantal diagnostik efter implantation
ForumindlægHej. Er der mon nogen som har noter eller har skrevet opgave om: præantal diagnostik efter implantation, i Biologi og som har mulighed for at hjælpe?? -
Emne til At eksamen i biologi og samf
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive AT synopsis, og har valgt fagene Biologi og samfundsfag, men ved ikke hvad mit emne skal være. Nogen som har nogen foreslag? -
Biologi: tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale
ForumindlægHej :) Nogen der kan hjælpe mig med et biologi spørgsmål. Forklar med udgangsounkt i figur 1 tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale? -
skriftlig engelsk eksamen 2010 b-niveau
ForumindlægHej. Er der nogen som allerede har været oppe i skriftlig engelsk eksamen b-niveau 2010 ? Jeg ville blot høre om hvad dette års emne omhandler, så jeg evt. ville kunne forberede mig inden min skriftlige eksamen. -
Biologi: Empiri, teori og metoder - Passer det jeg har skrevet?
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det jeg har skrevet er rigtigt. Jeg er ikke sikker på om jeg har beskrevet empiri, teorierne inden for den naturvidenskablige fakultetet (faget er biologi og emnet er doping i sportsverdenen) korrekt. Derudover er jeg også i tvivl om, om jeg mangler at tilføj... -
BÆREDYGTIGT ENERGI ELLER VEDVARENDE ENERGI? BIOLOGI - HEEEEELPPP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har bare et par spørgsmål omkring bæredygtigt energi... Altså når jeg læser på hjemmesider om det står der at bæredygtigt energi er det sammen som vedvarende energi. Andre steder står der at bæredygtigt energi produceres ved hjælp af vedvarende energi. Min lærer fortæller mig... -
Matematik A stx 2013 24 maj opgave 3 og 5
ForumindlægHej kloge matematik mennesker Jeg sidder med matematik A stx uden hjælpemidler og kan ikke finde ud af opgave 3 og 5 hvis nogen af jer, der kan finde ud af dem, vil i så ikke skrive hurtigst muligt da jeg selv skal op til matematik rimelig snart opgaverne ligger under denne link http... -
a(a + b) + b(a + b)
Forumindlægplease hjælp mig :( Sæt fælles faktorer uden for parentes: a) 4a2 · b3 - 6a3 · b2) = b) a(a + b) + b(a + b) = -
Nogen der har forstand på biologi (Økologi, og forskellige kredsløb)
ForumindlægJeg skal til en af de såkaldte FSA prøver i biologi i morgen. Pensum er hele bogen, men hovedsaligt Økologi og forskellige kredsløb. Jeg behøver ikke konkrete svar, men hvis nogen eller noget kan vejlede mig til en hjemmeside, hvor der står oplysninger om Økologi, Stivelsesmolekyler, fødekæder, V... -
Skriftlig opgave om nyeste tid - indholdsfortegnelse??
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med at skrive en stor skriftlig opgave om nyeste tid, samt en analyse + fortolkning mm. af en novelle. Nu har jeg så bare to problemer. 1. Jeg skal have lavet en indholdsfortegnelse (jeg har word 2007), men hver gang jeg indsætter en, som skal opdatere automatisk, så gide... -
Haster! - Mat A og Samf A
ForumindlægJeg skal snart skrive SRP og skal derfor lave en disposition over hvad min SRP skal indeholde. Jeg har valgt at skrive i matematik A og samfundsfag B og jeg har valgt emnet Finanskrisen. Er der nogle der har en ide til en god disposition for opgaven? Og er der evt. nogle, som skal med i opgaven? ... -
bevis at vektor a * a = a^2
Forumindlæghvordan er det nu vi beviser at vektor a prikket med vektor a er vektor a2 -
Mundtlig biologi eksamen b niveau
ForumindlægHjælp til Biologi eksamen mundtlig b niveau Hej jeg vil høre om der er nogen herinde som er skarpe til biologi på b niveau som via enten facebook, skype eller telefon kunne være interresseret i at hjælpe mig med min prøve den 19 juni. Jeg er villig til at betale for det. Skriv hvis ... -
Vejledning om den større skriftlige opgave i (af undervisningsministeriet) udvalgte fag.
ForumindlægDer er nok ikke mange der vil skrive i Film og TV eller Italiensk, men jeg faldt over disse vejledninger på uvm.dk, hvor der også er link til en generel vejledning:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/sso/sso.html?menuid=150560Her er den fulde liste så du ikke går forgæves:Biologi... -
Dansk skriftlig eksamen 2008 - hvilke emner?
ForumindlægHej, Jeg står og skal til terminsprøve imorgen i dansk, og vil derfor høre o nogle af Jer der blev studenter sidste år - '08 kan huske nogle - eller bare et (det I selv skrev) af dem, og hvad de hedder? Mvh. Emily89 -
"SRP" BIOLOGI og HISTORIE eller IDRÆT
ForumindlægHej :) jeg går på Skive Stx og har valgt Biologi + Idræt eller historie.. kender i måske en som har tidligere skrevet "SRP" om det? mangler lidt inspiration.. Skriv gerne i min Indbakke ..
