Matematik

Hvornår er man dumpet til B eksamen, og hvor mange fejl må man have i den skriftlige?

28. oktober 2014 af emil1414 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hey

Jeg står i den situation, at jeg ikke ligefrem er skide god til matematik. Derfor er jeg også en smule nervøs for, hvad der egentlig skal til før jeg dumper. 

Lad os sige, at jeg kun skal op til skriftlig. Får man så stadig 02, hvis man bare får 1 rigtig i både den uden og den med hjælpemidler?? 

Og hvis man dumper den ene og ikke dumper den anden (mundtlig og skriftelig) hvad der der så? :)

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. oktober 2014 af uddannelseervigtigt

Altså jeg tror ikke de kigger på antal rigtige, men antal point. 
Tror man får point for sine svar. Du skal have 00 for at dumpe også skal du nok have ALT forkert, måske én enkelt rigtig. Hvis du til gengæld har løst en svær opgave rigtig (som den eneste rigtige), tror jeg det ender med 02. 
Så det er ret svært at svare på :) du må spørge lærerne på din skole.

Mht. at dumpe i den ene har jeg ikke noget erfaring om. Mener heller ikke man skal op til både mundtlig og skriftlig i Mat B? Men er ikke sikker


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. oktober 2014 af PSXL

#0 Det kommer an på, hvor mange antal point du får, og det varierer efter hver enkelt opgavesæt. 

Nu ved jeg ikke, hvilken gymnasiel uddannelse, du går på, men hvis du går på HF, skal du op i alle fag, men hvis det er STX, så er det sandsynligt, at du kommer op i både mundtlig og skrifltigt, men ikke endeligt. 

Du dumper kun faget, hvis din årskarakter og eksamenskarakter samlet er under 02. Dvs. du kan få 00 i skriftlig og 7 i mundtlig og stadig bestå. Jeg synes, du skal snakke med din lærer om det og evt. om din nervøsitet. 


Skriv et svar til: Hvornår er man dumpet til B eksamen, og hvor mange fejl må man have i den skriftlige?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.