Biologi

Eksamensprojekt HF enkeltfag: Kemi og Biologi – kvælstof i naturen

17. april 2018 af omar8220 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej! Jeg står og mangler lidt inspiration til mine problemstillinger vedrørende kvælstof i naturen. Der er tale om en fagkombination af biologi og kemi, hvor jeg skal udrette et mundtligt oplæg. Jeg mangler spørgsmål der både dækker kemi og biologi.

Problemformulering: Hvilken rolle spiller kvælstof i naturen? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. april 2018 af sdjslakd (Slettet)

Jeg har en synopsis, som vedrører dit emne


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. april 2018 af AngelOneOne

Hej,

En god start er at kigge på nitrogenkredsløbet. Den indeholder både nogle kemiske elementer (processerne i nitrifikation og denitrifikation og ammonifikation), samt nogle biologiske elementer (organismerne der er ansvarlige for nitrifikation, denitrifikation, ammonifikation, assimilation og nitrogenfiksering).

Her nitrogenkredsløbet til reference:

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. april 2018 af HFNU (Slettet)

Hej 

Har du noget imod at skulle forklarer figuren/ billedet om nitrogenkredsløbet


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. april 2018 af AngelOneOne

Hej,

Hvis jeg forklarer hele figuren, så har jeg løst opgaven (i forhold til spørgsmålopretter)... Det tror jeg ikke er meningen :o).

Hvis der er nogle specifikke punkter, du har spørgsmål til, så kan jeg prøve at forklare dem.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. april 2018 af ArghWuLaEri (Slettet)

AngelOneOne, hvorfor vil du ikke forklare figuren, hvad mister du på det?


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. april 2018 af AngelOneOne

#5 - Jeg mister ikke noget ved det... Det gør opgavestiller... En opgave besvaret af andre, er godt nok en besvaret opgave, men en opgave hvor man ikke rigtig lærer noget andet end hvad en andens besvarelse/beskrivelse indeholder. Hvis du selv graver lidt i opgaven og selv svarer på spørgsmålene, så lærer du mere og du husker det bedre.

Som jeg skriver, skal jeg gerne besvare tvivlsspørgsmål, men lidt indsats for selv at løse opgaven har aldrig skadet nogen, snarere tværtimod.

Desuden spørges der efter ideer til hvad man kan skrive om - Ikke en fiks og færdig opgave/delopgave.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. april 2018 af HFNU (Slettet)

#4. AngelOneOne

Det er nok korrekt, at vi får mere ud af det ved at slå de forskellige biologiske termer og begreber op. Der kan jeg egentlig godt følge dig i at vi lærer MERE på den måde.

Tak for figuren og svar 2


Skriv et svar til: Eksamensprojekt HF enkeltfag: Kemi og Biologi – kvælstof i naturen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.