Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4141 til 4160 af 33009
-
tekster
ForumindlægHej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;) -
Oplysningstiden - centrale ting
ForumindlægJeg har lige været opppe og trække til historie, 24 timer. Jeg trak Oplysningstiden.,. Hvad er de vigtigste ting derfra? -
Grundbogs anbefaling
ForumindlægNogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit. -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
sproglig mat b
Forumindlægjeg går i 3.g sproglig og skal til skriftlig eksamen i mat B om en uges tid. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om, hvorvidt jeg må bruger mit grafprogram på computeren til eksamen. Nogen, der har kendskab til dette? -
Vis hvordan arealet af en punktmængde M = {(x,y)│a≤x≤b ∧0≤y≤f(x)} kan bestemmes ved hjælp af stamfunktioner, når f er en kontinuert og ikke negativ funktion.
ForumindlægVis hvordan arealet af en punktmængde M = {(x,y)¦a≤x≤b ∧0≤y≤f(x)} kan bestemmes ved hjælp af stamfunktioner, når f er en kontinuert og ikke negativ funktion. Please hjæææææææææælp!!!!! har virkelig problemer med det :( -
Differentiering og integration i hånden
ForumindlægHej Hvordan differencierer/integrerer man i hånden uden brug af hjælpemidler!? Kan godt finde ud af at taste det ind på en lommeregner... men det hjælper mig ikke til færdighedsprøven Vh. Anders -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
SSO - hvad giver gode karakterer? Kom med Jeres gode råd.
ForumindlægJeg skal aflevere min SSO på fredag, men er heldigvis snart helt færdig med den - juhu! Jeg vil self. rette den igennem flere gange, og få andre til at kigge på den, men er der nogle specielle punkter, jeg skal lægge mærke til? Med andre ord: er der noget, jeg kan gøre, for at opgaven lige bliver... -
Troja
ForumindlægHej. er ved at skrive min 2.g opgave, men er gået i stå. skriver om troja og Heinrich Schliemann, så hvis du har noget om et af disse emner (helst troja), vil jeg meget gerne høre fra dig... -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
Hjælp dansk B stil
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. jeg går på 1 år på hf og vi har fået en stil for som skal være på 3 sider og skal indholde om hvorfor jeg har valgt at gå på hf jeg kan bare ikke skrive mere end 1 side om hvorfor jeg har valgt hf :( har i nogle ideér? Mvh Yesim -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til den mundtlig eksamen i dansk A - HF. Og jeg er selvfølgelig nervøs. Jeg har ret godt styre på læsestoffet til eksamen og alt er klar når jeg trækker en tekst og ved hvilken noter der skal hives frem, MEN.... - Jeg har en meget kritisk og streng lærer og i løbet af den... -
Eksamen eng, mund. imorgen
ForumindlægNogen der ved hvordan det forgår på HF? man skal trække spørgsmålet 24 timer før, men får man en tekst der skal oversættes inde til eksamen også? og nogen der har notater til: Dying for Ireland, Michael McLaverty, Pigeons?? eller Ireland, Danmarks Radio 1977?? på forhånd tak.. -Gehki -
STUDENT 2008
ForumindlægSå er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):) -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Mulighed for klagesag?
ForumindlægHej! Jeg var forleden oppe i Historie, og havde under voteringen til eksamen en god fornemmelse af at jeg skulle have 10. Da jeg kommer ind i lokalet og får min karkter at vide, bliver jeg ret så skuffet, da de siger at jeg får 4. Jeg har snakket videre med min lærer om karakteren, og begrundels...
